Informacje 2016-08-01

OT Logistics przejmuje kolejną spedytorską spółkę

Działająca w skali europejskiej spółka logistyczna ze Szczecina za gdyńską spółkę Sealand Logistics - jednego z liderów spedycji kontenerowej w Polsce zapłaci ponad 50 mln zł.
Spedytor kontenerowy Sealand Logistics wzmocni Grupę Kapitałową OT Logistics /fot.: pixabay.com / Spedytor kontenerowy Sealand Logistics wzmocni Grupę Kapitałową OT Logistics /fot.: pixabay.com /
Dzięki przejęciu Sealand Logistics, Grupa Kapitałowa OT Logistics wzmocni swoją pozycję na rynku spedycji kontenerowej w Polsce i za granicą. Umowę nabycia 100 proc. udziałów zawarła spółka zależna OT Logistics – C.Hartwig Gdynia S.A. i to z jej środków finansowana jest inwestycja. Zgodę na transakcję wydał już UOKiK.
 
– Nasza Grupa wzmacnia tym samym kompetencje w obszarze, w którym nie mieliśmy dotychczas znaczącej pozycji rynkowej – mówi Zbigniew Nowik, prezes zarządu OT Logistics S.A. Transakcja może jednocześnie przełożyć się na wzrost zysków firmy, bo w spedycji kontenerowej możliwe jest osiąganie wyższych marży.
 
Zgodnie z zawartą umową, zapłata za nabycie udziałów w spółce Sealand Logistics nastąpi w trzech transzach. C.Hartwig Gdynia wpłaciło już pierwszą z nich w wysokości 30 mln zł, druga transza zostanie przelana na konto gdyńskiej spółki w latach 2017-2019. Wypłata trzeciej transzy uzależniona jest głównie od realizacji długofalowych celów finansowych Sealand Logistics.
 
OTL wraz z tym przejęciem zyskuje firmę z dużym doświadczeniem i kontaktami w branży logistycznej. Sealand Logistics jest wiodącą firmą w zakresie spedycji kontenerowej w Polsce. Spółka istnieje od 2009 roku, oferuje usługi spedycji morskiej, lotniczej, kolejowej i drogowej. Działa na wszystkich kierunkach geograficznych, współpracuje z wiodącymi światowymi armatorami i zawiera kontrakty na fracht morski do i z Dalekiego i Bliskiego Wschodu, Afryki, Ameryki Północnej i Południowej, Australii oraz całej Europy. Sealand Logistics wypracowała w 2015 roku ok. 83 mln zł przychodów i nieco ponad 5 mln zł zysku netto, podczas gdy wynik EBITDA wyniósł ponad 6 mln zł.
 
– Widzimy duży potencjał rozwoju w ramach Grupy Kapitałowej OT Logistics Zamierzamy współpracować z innymi spółkami Grupy, transportowymi i spedycyjnymi, by zwiększyć efektywność naszych operacji – mówi Grzegorz Hinc, prezes zarządu i współzałożyciel Sealand Logistics. 
 
Grupa Kapitałowa OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i liderem w obszarze żeglugi śródlądowej w Europie Środkowo-Wschodniej (posiada blisko 800 jednostek). Skupia ponad 20 podmiotów wyspecjalizowanych w transporcie drogowym, kolejowym, a także spedycji i logistyce, w Polsce i za granicą. Obecnie OT Logistics jest operatorem trzech portów morskich na Bałtyku: OT Port Świnoujście, OT Port Kołobrzeg i OT Port Gdynia.
 
OTL w 2015 roku wypracowała ponad 752 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży (o ponad 9 proc. mniej niż rok wcześniej) i zarobiła na czysto 15,6 mln zł (w porównaniu do 2014 roku wynik niższy o blisko 52 proc.). 
 
ak
 
Tematy: port (64) | OT Logistics (28) | logistyka (26) | branża morska (25) | port operator (3) |
aktualizowano: 2016-08-08 08:40
cofnij drukuj do góry
Wszystkich rekordów: