Najlepsza promocja w internecie
Przedstawiciele młodych firm z branży internetowej opowiadali o swoich doświadczeniach biznesowych, podczas konferencji „Szczecin inspiruje – marketing w internecie” organizowanej przez fundusz „Pomeranus Seed”.
Każdy z prezentowanych projektów został zrealizowany dzięki wsparciu Fundusz Kapitału Zalążkowego Pomeranus Seed, a czwartkowa konferencja miała na celu nie tylko ich prezentację, ale także wymianę doświadczeń oraz poszerzenie kompetencji uczestników z zakresu marketingu w internecie.
Paweł Montwiłł reprezentował firmę Inspeo, która stworzyła aplikację do badania i analizowania kompetencji pracowników, m.in. poziomu ich wiedzy i cech osobowości, skierowaną do pracodawców, pracowników, firm szkoleniowych itp. Informacje na temat pracownika zbierane są w trakcie rozwiązywania testów i wypełniania kwestionariuszy zawartych w systemie.
- Internet to jeden z naszych głównych kanałów komunikacji – mówił reprezentant Inspeo. – Wykorzystujemy go przede wszystkim do wspierania sprzedaży i budowania swojego wizerunku. W naszej branży istotna jest przede wszystkim wiarygodność, dlatego stawiamy bardzo mocno na współpracę z instytucjami, organizacjami o uznanej renomie i autorytecie. Jeśli chodzi o konkretne działania marketingowe, to oczywiście są to linki sponsorowane, pozycjonowanie, portale branżowe, media społecznościowe. Te ostatnie w dużej mierze pozwalają nam także na nawiązywanie kontaktów handlowych.
Grupa wspieram.to (www.wspieram.to) jest natomiast autorem platformy wspierania społecznościowego (crowdfundingu).To miejsce prezentacji kreatywnych inicjatyw i zbierania pieniędzy na ich realizację. Każdy dokonując wpłaty może dofinansować np. powstanie płyty, wydanie książki, czy nakręcenie teledysku. Za wsparcie można otrzymać unikalne nagrody.
O strategii marketingowej grupy opowiadali jej przedstawiciele: Marcin i Maciek. Opiera się ona na dwóch filarach. Pierwszy z nich to budowanie świadomości społecznej, czyli zapoznawanie ludzi z tego typu inicjatywami. Drugi to budowanie własnej marki, zmierzającej do zdobycia pozycji lidera wśród tego typu serwisów w Polsce. W obu przypadkach jednym z podstawowych narzędzi jest Internet, między innymi silne zintegrowanie serwisu z portalami społecznościowymi, a oprócz tego: udział w eventach, poszukiwanie partnerów o uznanej renomie czy ambasadorów marki.
KZ