Home.pl sfinalizował wielką transakcję
Szczecińska firma informatyczna już formalnie należy do United Internet. Kwota sprzedaży – 155 mln euro – jest jedną z najwyższych w branży.
United Internet AG, po uzyskaniu zgody UOKiK, 30 grudnia zamknął procedurę nabycia 100 procent akcji Home.pl. Nowym właścicielem jest 1&1 Internet SE – spółka zależna tego niemieckiego giganta hostingu.
Wartość sprzedaży to przeszło dwukrotnie więcej niż pierwotne wyceny rynkowe spółki. – Kwota transakcji jest dość wysoka, ale nie uważam żeby była za wysoka. Wskaźnikowo jest na pewno jedną z największych transakcji w branży nie tylko w Polsce, ale i na świecie – mówił w lipcu, przy okazji zawarcia z Niemcami przedwstępnej umowy sprzedaży, Marcin Kuśmierz, prezes i jeden z dotychczasowych akcjonariuszy Home.pl. Jak wyjaśniał, kupno Home.pl umożliwia United Internet zdobycie polskiego rynku hostingu, co nie udało się jej w 2010 roku.
Home.pl nadal będzie funkcjonować pod swoją marką. Pozostaną technologie, siedziba w Szczecinie, cały zarząd i wszyscy pracownicy. Pojawia się natomiast możliwość przejęcia przez szczecińską firmę odpowiedzialności za ekspansję grupy United Internet w Europie Środkowo-Wschodniej.
Spółka Home.pl ma ponad 300 tys. klientów i 1,5 mln użytkowników usług. Z przewidywanymi rocznymi obrotami za 2015 rok w wysokości około 25 mln euro, jest zdecydowanym liderem na polskim rynku hostingu.
Założona w Szczecinie w 1997 roku firma dostarcza usługi internetowe dla małych i średnich przedsiębiorstw. Oprócz hostingu i rejestracji domen, specjalizuje się usługach internetowych z obszaru IT, utrzymaniu kont poczty elektronicznej, udostępnianiu aplikacji biznesowych w chmurze oraz oprogramowania, m.in. Microsoftu. Home.pl w szczecińskim biurze przy ul. Zbożowej zatrudnia ok. 250 osób.
United Internet AG to firma z główną siedzibą w Montabaur w Niemczech, założona w 1988 roku, a od 2003 roku notowana na giełdzie. Funkcjonuje m.in. pod marką 1&1 Internet. W całej grupie pracuje blisko 8 tys. osób. Firma działa nie tylko w Europie, ale też w Ameryce Północnej. Kapitalizacja United Internet jest o ponad 10 proc. wyższa niż PKN Orlen i wynosi 8,1 mld euro (34 mld zł). W ubiegłym roku wartość sprzedaży United Internet wyniosła ok. 13 mld zł, a zysk EBITDA ok. 2,5 mld zł.
ak
Wszystkich rekordów: