Gigant w dziedzinie bankomatów obsługuje klientów ze Szczecina
Firma Diebold Nixdorf 9 listopada oficjalnie otworzyła Międzynarodowe Centrum Obsługi Klienta w biurowcu Oxygen. Obecnie pracują tu 63 osoby, a w ciągu pół roku liczba pracowników zwiększy się do 300.
Michał Lewicki, dyrektor biura Diebold Nixdorf w Szczecinie, Michał Przepiera, wiceprezydent Szczecina i Mirosław Janik, prezes Diebold Nixdorf w Polsce otwierają biuro firmy w biurowcu Oxygen w Szczecinie
/fot.: ak /
Michał Lewicki, dyrektor oddziału Diebold Nixdorf w Szczecinie zaprezentował typowy bankomat produkowany przez firmę. Taki bankomat waży aż 650 kg
/fot.: ak /
Michał Lewicki, dyrektor oddziału Diebold Nixdorf w Szczecinie pokazał zestaw sprzętowy, który firma dostarcza swoim klientom
/fot.: ak /
Diebold Nixdorf powstała w tym roku w wyniku połączenia amerykańskiej marki Diebold z niemiecką spółką Wincor Nixdorf (Diebold wykupiła 75 proc. jej akcji), dzięki czemu skonsolidowana spółka stała się światowym gigantem technologii z 65 proc. udziałem w rynku, obecnym w ponad 130 krajach i zatrudniającym 25 tys. pracowników. Diebold Nixdorf jest dostawcą rozwiązań i usług dla sektora bankowego oraz sieci handlowych (dostarcza bankomaty i systemy obsługi płatności).
Oddział w Szczecinie jest drugim po Warszawie i jedną z pięciu lokalizacji na świecie współtworzących strukturę Global Customer Care Center. Tutejsza jednostka obsługuje obszar Europy Wschodniej oraz Północnej świadcząc usługi z zakresu rejestrowania zgłoszeń serwisowych oraz udzielając zdalnie wsparcia technicznego pierwszej i drugiej linii (rozwiązując problemy hardware’owe i software’owe) dla międzynarodowych projektów.
– Nie jesteśmy zwykłą infolinią, a rozbudowanym centrum obsługi klienta, który oferuje różnorodne usługi, m.in. naprawia bankomaty – mówi Michał Lewicki, dyrektor oddziału Diebold Nixdorf w Szczecinie. Zaznacza zarazem: – W trosce o najwyższą jakość świadczonych usług stworzyliśmy centrum doskonałości, czyli taki sposób działania i monitorowania naszej pracy, który w przypadku, gdy nie rozwiążemy problemu klienta w ciągu czterech godzin, zobowiązuje nas do zapłaty kary.
Jak zauważa Michał Lewicki, celem utworzenia oddziału w Szczecinie było wsparcie klientów niemieckojęzycznych. Dlatego też to właśnie język niemiecki jest niezbędny by móc pracować w tej firmie.
Diebold Nixdorf oferuje zatrudnienie głównie na stanowiskach specjalistów wsparcia technicznego, ale również specjalistów HR czy menadżerów. Jednocześnie spółka zapewnia przyszłym pracownikom kursy doszkalające, dofinansowanie do studiów, pakiety relokacyjne, dodatek nocny i – jak to określa szef firmy – płace większe aniżeli u konkurencyjnych na rynku firm.
Szczeciński oddział Diebold Nixdorf od dotychczasowego oddziału Wincor Nixdorf w Dortmundzie przejął obsługę takich firm, jak: ALDI, BP, Volksbanken Raiffeisenbanken, Deutsche Bank, Sparkasse, Jysk, Commerzbank, Postbank, real, Adler, DHL, NORD/LB czy EDEKA.
Siedziba Wincor Nixdorf Sp. z o.o. mieści się w Warszawie, prezesem spółki jest Mirosław Janik. Centralną siedzibą przedsiębiorstwa jest stan Ohio w USA. Wartość przychodów ze sprzedaży połączonych firm to 5,2 mld USD rocznie, ok. 200 mln USD to z kolei kwota, jaką firma rocznie przeznaczać będzie na badania i rozwój. Diebold Nixdorf ma ok. 3 tys. patentów i produkuje ok. 150 tys. sztuk bankomatów. Obecnie firma zatrudnia w Polsce ponad 1,5 tys. pracowników (wcześniejsi pracownicy Wincor Nixdorf), z czego ponad 500 programistów w Centrum Rozwoju Oprogramowania w Katowicach (na całym świecie firma ma łącznie 1,7 tys. programistów).
ak
Wszystkich rekordów: