40 szkoleń dla przedsiębiorczości
Rusza Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. W dniach 16-22 listopada można zdobyć wiedzę nt. zakładania firmy, zarządzania projektami, zespołem i finansami czy technik negocjacyjnych.
W prowadzeniu biznesu będzie doradzać aż 20 firm i instytucji ze Szczecina i regionu. Koordynatorem Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w regionie jest Technopark Pomerania.
– Po raz trzeci będziemy zachęcać mieszkańców Szczecina i regionu do realizowania swoich pomysłów na biznes. Wiedza przekazywana podczas bezpłatnych warsztatów, spotkań i szkoleń, odbywających się w ramach tegorocznego Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, z pewnością będzie wsparciem dla początkujących przedsiębiorców – mówi Katarzyna Witkowska z Technoparku Pomerania.
Skutecznego prowadzenia rozmów i wykrywania kłamstw – umiejętności przydatnych w analizie biznesowej i systemowej, kierowaniu projektami, zarządzaniu zespołami czy w sprzedaży i negocjacjach – będzie można nauczyć się od Piotra Sudnika, byłego oficera Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
Kandydaci na przedsiębiorców będą mogli zapoznać się również z różnorodnymi metodami tworzenia produktów i usług, m.in. z metodologią Design Thinking. – Uczestnicy warsztatów dowiedzą się, w jaki sposób projektować biznesowe rozwiązania lub unowocześniać już istniejące, aby jak najlepiej dostosować je do potrzeb użytkowników. Metodologię tą przećwiczą w praktyce – wyjaśnia Paweł Żebrowski z Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii ZUT.
Poruszana będzie również tematyka związana z promowaniem produktów i usług, ich skuteczną sprzedażą, budowaniem pozytywnego wizerunku firmy oraz biznesowego wykorzystywania mediów społecznościowych. – Na szkoleniu z zakresu PR dla małych i średnich przedsiębiorstw opowiemy, jak skutecznie prowadzić działania public relations, od czego zacząć oraz jak tworzyć treści do materiałów promocyjnych. Z kolei na spotkaniu poświęconym mediom społecznościowym przedstawimy charakterystykę poszczególnych serwisów, powiemy o rzeczach, o których w social media przedsiębiorcy nie powinni pisać, a także podamy przykłady dobrych i nie najlepszych działań w mediach społecznościowych – zapowiada Anita Olejnik z Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, która uczestniczy w Tygodniu Przedsiębiorczości w ramach realizacji projektu Platforma Matrix, wspierającego współpracę nauki i biznesu.
W programie wydarzenia znalazły się również warsztaty dla rodziców z dziećmi. Będą oni mogli wspólnie zaprojektować zabawki według własnego pomysłu z wykorzystaniem prostego w obsłudze programu do projektowania przestrzennego oraz drukarki 3D. – Dzięki tym maszynom wszystkie zaprojektowane zabawki zostaną wydrukowane z plastiku – zachęca do warsztatów organizowanych przez Cyfrowych Wynalazców Sebastian Szczepański z Fundacji Netcamp.
Organizatorami wydarzeń pod hasłem przewodnim „Make It Happen” są: Klaster IT, Fundacja Netcamp i Cyfrowi Wynalazcy, Klub Kobiet PIG, Regionalne Centrum Innowacji i Transferu Technologii ZUT, Akademickie Biuro Karier US, Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości ZUT, DCC Grygorcewicz, Agnieszka Pieczyńska Doradztwo Biznesowe, WSB w Szczecinie, PapryQArz, International Coach Federation Polska – komitet lokalny Szczecin, Business Link Szczecin, Polska Fundacja Przedsiębiorczości, Stowarzyszenie Synergia, Fundacja Rozwoju Menedżerów i Biznesu FROME.
Program wydarzeń dostępny jest na stronie www.gew.szczecin.pl.
Światowy Tydzień́ Przedsiębiorczości (Global Entrepreneurship Week) to największe na świecie święto przedsiębiorczości – międzynarodowy projekt promujący świadomy rozwój, aktywną postawę̨ wobec życia i podejmowanie biznesowych inicjatyw. Organizowany jest od 2008 roku, obecnie w 150 krajach.
red
Wszystkich rekordów: