NCDC Business Race. Świetna zabawa sztafet i kibiców
Znakomita atmosfera, zmęczeni, ale uśmiechnięci biegacze, mnóstwo kibiców i spacerowiczów. Tak wyglądał bieg sztafet firmowych, który odbył sie 10 czerwca w szczecińśkim Parku Kasprowicza.
229 sztafet z ponad 200 firm wzięło udział w tegorocznej edycji NCDC Business Race. Zawodnikom kibicowali członkowie ich rodzin oraz koledzy i koleżanki z pracy.
- W biegu uczestniczyły drużyny z firm nie tylko ze Szczecina i województwa zachodniopomorskiego. Były także firmy z innych regionów Polski, często kontrahenci lokalnych przedsiębiorstw. Startowały też drużyny firm z Berlina i Skandynawii – mówi Magdalena Kasprzak, koordynator biegu. - Na podstawie liczby wydanych tzw. klaskaczy wiemy, że kibicowało im co najmniej 2 tys. osób
Czteroosobowe zespoły miały do pokonania dystans 4x 4 km. Zarówno w kategorii Open, jak kategorii Mężczyzn zwyciężyła ekipa Biuro24h.pl z firmy Biuro 24h.pl sp. z o.o. W kategorii Kobiet najlepsza była drużyna Macrobros z firmy Macrobond Financial, a w kategorii Mix zespół Ferrosan z firmy Ferrosan Medical Devices.
Po zawodach sportowych wszyscy wspólnie bawili się na pikniku, który był częścią imprezy. Przy dwóch ściankach mogli sobie zrobić pamiątkowe zdjęcia.
- Każdy otrzymał zestaw cateringowy: obrus, talerze i przekąski na słodko i słono, także owoce. Fundatorem zestawu było Netto – mówi Magdalena Kasprzak. - Na dzieci czekała strefa dzieci z dmuchanymi zabawkami i animatorami.
Pomysłodawcą i głównym sponsorem NCDC Business Race jest firma NCDC S.A. (Nordic Consulting & Development Company) specjalizująca się w produkcji rozwiązań informatycznych dla branży ubezpieczeniowej. Na szczecińskim rynku firma działa od 2002 r. Obecnie zatrudnia około 100 osób pracujących w Szczecinie oraz w oddziale w Koszalinie.
Organizatorem wykonawczym biegu był zespół Run Expert wraz ze Stowarzyszeniem K2 Partners.
W Danii, skąd wywodzi się NCDC, imprezy biegowe wpisały się w kulturę funkcjonowania wielu firm. NCDS S.A. podkreśla, że ideą biegu jest nie tylko rywalizacja sportowa, ale przede wszystkim integracja zespołów firm.
- To się udało. Ten duch zespołowy był widoczny – mówi Magdalena Kasprzak. - Każdy z zawodników czuł się odpowiedzialny za wspólny wynik. A kibice przygotowali się do dopingowania swoich zespołów. Były transparenty, specjalne stroje, a z niektórych firm nawet czirliderki z pomponami.
Z roku na rok impreza cieszy się coraz większą popularnością. W piewrszej edycji biegu w 2015 r. wzięło udział 107 sztafet z ponad 80 firm. W ubiegłum roku startowało 125 sztafet.
Więcej informacji i wyniki na www.ncdcbusinessrace.pl
SG, ata
Wszystkich rekordów: