Informacje

Informacje 2010-02-03

Police: współpraca z ZA Puławy i nowy produkt

W przeddzień możliwych zmian w zarządzie spółka ogłasza nowe przedsięwzięcia
Zarząd Z.Ch. Police SA /fot. mab/ Zarząd Z.Ch. Police SA /fot. mab/

Zakłady Azotowe "Puławy" S.A. i Zakłady Chemiczne "Police" S.A. podpisały w dniu 2 lutego porozumienie o współpracy biznesowej. Porozumienie nawiązuje do planów z 2008 roku przerwanych następstwami światowego kryzysu gospodarczego.

Nowe porozumienie, podpisane przez zarządy obu spółek dotyczy przede wszystkim partnerskich działań w obszarze logistyki i projektów rozwojowych. Wśród wspólnych inicjatyw znajdują się także: optymalizacja procesów produkcyjnych, inwestycyjnych i remontowych instalacji nawozowych oraz amoniaku, jak również wspólne działania wspierające w zakresie ochrony środowiska i energetyki. Spółki zobowiązały się w ciągu miesiąca przygotować program działań operacyjnych obejmujących wspólne inicjatywy.

- Głównym celem współpracy ma być podniesienie efektywności i skuteczności działania spółek - uważa prezes Puław, Paweł Jarczewski. - Istnieje wiele powiązań między Spółkami po stronie produktowej i kosztowej. To daje solidne podstawy do wspólnych działań.
- Liczymy na efekty optymalizacji procesów biznesowych i wspólne projekty rozwojowe – podkreśla z kolei prezes Polic Zbigniew Miklewicz.
Następnym etapem współpracy mogą być kolejne inicjatywy z obszaru handlowego, obejmującego swym zakresem zakupy surowców, sprzedaż i logistykę, a także rozwoju i produkcji. Porozumienie zostało zawarte na okres do 31 stycznia 2011 roku i może być przedłużone.

AdBlue zamiast Distarpolu

Z kolei na przełomie lutego i marca 2010 roku Zakłady Chemiczne Police SA rozpoczną sprzedaż roztworu mocznika pod marką AdBlue, dotychczas dystrybuowanego pod nazwą Distarpol.
 
- Po uzyskaniu licencji na używanie znaku towarowego AdBlue znacznie poszerzymy nasze rynki zbytu. Wynika to z faktu, iż na europejskim rynku produkt ten znany jest powszechnie pod tą właśnie nazwą - mówi Bogusław Kokotowski, wiceprezes zarządu dyrektor handlowy spółki. - Najwięksi gracze na rynku zobligowani są do sprzedaży tego produktu głównie pod nazwą AdBlue. Dotychczasowa nazwa używana przez Police ze względów handlowych musiała ulec zmianie, stąd nasze działania.

Jeszcze w grudniu 2009 roku z wynikiem pozytywnym przeprowadzony został audyt przez firmę certyfikująca VDA (Verband der Automobilindustrie). Na początku stycznia 2010 roku produkt z Zakładów Chemicznych Police SA został przebadany także przez niezależne laboratorium niemieckie na zlecenie VDA. Wyniki badań potwierdzone certyfikatem dowodzą, że produkt z Polic spełnienia najwyższe wymagania jakości. Otwiera to drogę do uzyskania licencji na posługiwanie się marką AdBlue tym samym poszerzy nasze rynki zbytu.
Przypomnijmy, że Police budowę instalacji do produkcji 32,5-proc. roztworu mocznika, sprzedawanego pod handlową nazwą DISTARPOL rozpoczęły we wrześniu 2006 roku. Zgodnie z wymogami unijnej normy Euro 4, nowe samochody ciężarowe (powyżej 3,5 tony) z silnikiem Diesla muszą być wyposażone w system redukcji tlenków azotu, w którym wykorzystywany jest właśnie DISTARPOL.

Zdolność produkcyjną instalacji DISTARPOL zaprojektowano na 50 tys. ton rocznie roztworu 32,5-proc. (transportowany w cysternach samochodowych lub kolejowych) na rynki bliskie geograficznie. Spółka będzie też mogła zaoferować ok. 60 tys. ton mocznika krystalicznego (forma stała) - półproduktu do dalszego przetwarzania przez innych producentów takiego preparatu, operujących głównie na w innych krajach, gdzie nie będzie się opłacało transportować gotowego płynu.

Policka spółka ogłasza nawiązanie współpracyi sprzedaż nowej marki niemal w przeddzień posiedzenia rady nadzorczej, która ma zdecydować o skłądzie zarządu firmy.

mab

Tematy: przemysł (84) | Police (76) | Zbigniew Miklewicz (10) |
aktualizowano: 2010-03-28 18:31
Wszystkich rekordów:

Społeczność