Informacje

Informacje 2009-02-26

Fuzja Vobisu z Action wstrzymana

Powód? Kryzys na rynku walutowym, niestabilność złotówki, negatywne zmiany na giełdach światowych a w szczególności GPW.
Najnowszy szczeciński salon Vobisu w centrum handlowym Auchan /fot. mab/  Najnowszy szczeciński salon Vobisu w centrum handlowym Auchan /fot. mab/

 

Przeczytaj: To będzie gigant IT

W efekcie spółki ACTION S.A., Vobis Sp. z o.o. oraz PC Factory Sp. z o.o. podjęły jednomyślną decyzję o zaprzestaniu dalszych prac nad potencjalną konsolidacją - wynika z komunikatu Action SA, w którym czytamy również, że "porozumienie z 28 listopada 2008 roku zostało zawarte w okresie ponadprzeciętnej destabilizacji rynku. Spowodowała ona znaczne trudności w określeniu wycen przedsiębiorstw i co za tym idzie ustalenia parytetów. Spółki deklarują chęć dalszej współpracy handlowej i pracują nad umową partnerską, gwarantującą zacieśnienie kooperacji przedsiębiorstw."

- W kontekście trudnej sytuacji na rynkach finansowych i prognozowanego spowolnienia gospodarczego, uzyskaliśmy rekordowe wyniki finansowe w IV kwartale 2008 roku. Efekty realizowanej strategii, której długofalowym celem było utrzymanie prymatu na rynku sprzedaży detalicznej IT, są potwierdzeniem skuteczności działań i silnej pozycji marki Vobis na rynku. Zawsze rozważaliśmy kilka wariantów rozwoju firmy - w tej sytuacji na rynku giełdowym - uznaliśmy, iż samodzielnie skuteczniej osiągniemy najsilniejszą pozycję na rynku sprzedaży detalicznej IT - powiedział Przemysław Jakubiec, wiceprezes zarządu Vobis SA.

Vobis w 2008 roku osiągnął przychód ze sprzedaży w wysokości 864 mln zł. Zysk ze sprzedaży osiągnął poziom 11 mln zł (wzrost o 12% wobec IV kwartału 2007 roku). Zysk z działalności operacyjnej Spółki za IV kwartał zeszłego roku osiągnął 14,1 mln złotych, co oznacza wzrost o 59% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Zysk brutto w IV kwartale wyniósł 15,4 mln zł i wzrósł o 58% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Spółka tłumaczy dobre wyniki skuteczną strategią oraz zmianami wprowadzonymi w firmie, takimi jak nowy system motywacyjny promujący efekty sprzedażowe, wspólne cele dla wszystkich działów firmy oraz efektywna polityka marketingowa.

- Mamy ugruntowaną pozycję na rynku IT. Świadczą o tym nie tylko nasze sukcesy w ciągu ostatnich 16 lat, ale również umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach, takich jak kryzys gospodarczy. Podjęte przez nas działania okazały się skuteczne. Według prognoz analityków 2009 rok będzie szczególnie trudny w branży IT, pomimo tego z optymizmem spoglądamy w przyszłość - dodaje Jakubiec.

W bieżącym roku strategia spółki zakłada utrzymanie pozycji lidera sprzedaży detalicznej sprzętu cyfrowego w Polsce. Firma planuje także rozwój sieci salonów Vobis Digital o kolejne 40 punktów sprzedaży, nową funkcjonalność sklepu internetowego oraz otwarcie salonów Nokia Store, co daje w sumie 250 sklepów w całej Polsce.

mab

Tematy: IT (73) | Vobis (8) |
aktualizowano: 2010-01-18 21:22
Wszystkich rekordów:

Społeczność