Informacje

Informacje 2015-07-12

Unibaltic na coraz szerszych wodach

Szczeciński armator specjalizujący się w przewozie chemikaliów podpisuje kolejne kontrakty i rozbudowuje flotę. W lipcu w pierwszy rejs wyruszy jego dziesiąty statek.

Aragonith - chemikaliowiec Unibaltic /fot.: Unibaltic / Aragonith - chemikaliowiec Unibaltic /fot.: Unibaltic /
Thopas - masowiec Unibaltic  /fot.: Unibaltic /
Thopas - masowiec Unibaltic
/fot.: Unibaltic /

W tym roku firma przedłużyła na kolejne trzy lata kontrakt z Grupą Azoty. Dotyczy on przewozu nawozów płynnych oraz sypkich sprzedawanych m.in. przez spółki chemicznego potentata, m.in. z Polic i Puław, do finalnych odbiorców. Kontraktowi towarzyszył zakup przez armatora kolejnego statku. Jednostka o nazwie Thopas to mały masowiec o nośności 3366 ton, zbudowany w 1994 roku.

– Ten statek wszedł już płynnie do obsługi realizowanych kontraktów. Pływa na trasach europejskich – z Gdyni, Gdańska, Polic i Szczecina do Skandynawii, Anglii i Europy Zachodniej – mówi Arkadiusz Wójcik, prezes zarządu Unibaltic.

Druga z zakupionych w maju jednostek to zbudowany w 1999 roku chemikaliowiec o nośności 4480 ton, który we flocie Unibaltic będzie pływał pod nazwą Aragonith. Do eksploatacji ma wejść pod koniec lipca, co pozwoli na sprawniejszą obsługę obecnych kontraktów na Bałtyku i Morzu Północnym. – W swoją pierwszą podróż wyruszy z Maroka do Francji, z ładunkiem kwasu fosforowego – zapowiada szef firmy.

Przyszłość firmy to m.in. nowe kierunki żeglugi.

– Przedłużamy kontrakty z obecnymi klientami, zdobywamy nowych kontrahentów z rejonu Morza Bałtyckiego, Północnego i Afryki Północnej. Dzięki temu, że mamy więcej statków, możemy poszerzać rejony żeglugi. Coraz częściej pływamy więc do hiszpańskich portów w rejonie Morza Śródziemnego. To kolejny duży rynek, na którym chcemy zaistnieć – zapowiada Arkadiusz Wójcik.

Ale Unibaltic z uwagą obserwuje też własne podwórko, czyli dwie wielkie zachodniopomorskie inwestycje z branży chemicznej - budowę terminala LNG w Świnoujściu i zakładu produkcji propylenu w Policach.

Unibaltic Sp. z o.o. to prywatna spółka żeglugowa istniejąca od 2003 roku. Armator posiada obecnie flotę dziesięciu statków (osiem chemikaliowców oraz dwa masowce, są to relatywnie niewielkie jednostki). Głównym profilem działalności firmy jest transport morski produktów płynnych oraz masowych między portami europejskimi. Oferta Unibaltic zawiera m.in. pełną obsługę agencyjną statków w portach i stoczniach polskich, kompleksowe usługi logistyczne wraz z frachtowaniem statków, a także pośrednictwo w aranżowaniu remontów oraz szeroko pojęte zaopatrzenie jednostek pływających.

Spółką-córką jest założona w 2005 roku Unibaltic Agro, która zajmuje się handlem i dystrybucją nawozów płynnych oraz niezbędnych do ich przechowywania i składowania Flexi Tanków. Siedziba spółki mieści się w Szczecinie przy ul. Tama Pomorzańska. Od 2005 roku działa także oddział Unibaltic w Gdyni.

Unibaltic zdobyło wiele nagród i wyróżnień, w tym „Perłę Biznesu 2013” w kategorii Osobowość Biznesu dla Arkadiusza Wójcika za efektywne zarządzanie firmą.

mab, AK

Tematy: transport (36) | gospodarka morska (35) | Grupa Azoty (29) | branża morska (25) | Unibaltic (6) | Arkadiusz Wójcik (4) | rynek żeglugowy (3) | Unibaltic Agro (3) | transport morski (1) |
aktualizowano: 2015-08-03 20:28
Wszystkich rekordów:

Społeczność