Start!

Start! 2015-10-12

Start! Ekologiczna moda

T-shirty, tuniki i bluzy, torby z bawełny organicznej sprzedaje w e-sklepie ubraniemaznaczenie.pl Natalia Kachnowicz.
Natalia Kachnowicz, właścicielka firmy Ekolekcja /fot.: NK / Natalia Kachnowicz, właścicielka firmy Ekolekcja /fot.: NK /
Ekologiczna, odzieżowa marka działa od niespełna roku.
 
– Pomysł na firmę zrodził się, gdy szukałam dla siebie ubrań z bawełny organicznej. Dużo czytałam na temat mody etycznej, odpowiedzialnej społecznie i ekologicznie. Ten rynek w Polsce jest mały i skupia się głównie na dzieciach. Chciałam, by ubrania z ekologicznej tkaniny były bardziej dostępne także dla dorosłych – mówi Natalia Kachnowicz. Z wykształcenia jest humanistką, pracowała m.in. w handlu.
 
Firmę Ekolekcja założyła dzięki unijnej dotacji (z projektu „Pomaga nam nauka” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki przez Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wielkopolskim). Dofinansowanie w wysokości 34 tys. zł pokryło większą część kosztów na początku działalności. Natalia Kachnowicz środki te przeznaczyła na budowę sklepu internetowego, zakup towaru i programów graficznych umożliwiających projektowanie motywów na nadruki, pokrycie kosztów nadruków, a także laptop, aparat i zestaw fotograficzny do sesji produktowych.
 
Natalia Kachnowicz tworzenie oferty swojego sklepu rozpoczyna od wyboru ubrań z kolekcji angielskiej firmy Continental Clothing Company Ltd. Stawia na uniwersalne kroje. Zamówienie składa u polskiego przedstawiciela firmy. – Certyfikowana jest nie tylko tkanina. Procesem certyfikacji objęty jest także cały cykl produkcji. Odbywa się on w należącej do Continental Clothing fabryce w Indiach – zaznacza Natalia Kachnowicz. – Dla mnie ubranie ma znaczenie jako produkt, który może być wykonany z dbałością o środowisko naturalne i w sposób zgodny z zasadami sprawiedliwego handlu – dodaje. Stąd wzięła się nazwa marki.
 
Natalia Kachnowicz nadaje ubraniom własny styl poprzez autorskie grafiki. Nadruki ekologicznymi farbami wodnymi wykonała dla niej szczecińska drukarnia Trust. To właśnie z osobami i firmami ze Szczecina (grafikiem, fotografem, modelami) współpracowała głównie twórczyni marki przy pierwszej kolekcji. O spójność z ekologiczną filozofią zadbała także w doborze etykiet i opakowań z recyklingu.
 
Właścicielka sklepu przyznaje, że klientów nie ma jeszcze wielu. Wśród tych potencjalnych wymienia wegan, wegeterian, rodziców i dzieci, alergików, osoby uprawiające różne sporty. – Taka działalność opiera się na długotrwałym budowaniu marki, zdobywaniu zaufania klientów, a to wymaga czasu. Ważne jest rozeznanie w rynku, a także cierpliwość i wytrwałość, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę dominujące dziś w przemyśle modowym nastawienie „taniej, więcej, szybciej” – uważa Natalia Kachnowicz. Niemniej, w jej ocenie rośnie liczba świadomych konsumentów, również w Polsce.
 
Swoje ubrania sprzedaje równocześnie poprzez popularne platformy zakupowe, tj. Allegro czy DaWanda. Natalia Kachnowicz stara się zarazem promować idee marki Ubranie Ma Znaczenie prowadząc profile pod nazwą Clothes Matter na portalach społecznościowych i przy okazji artykułów w mediach lokalnych i ogólnopolskich. 
 
Obecnie aby osiągać satysfakcjonujące dochody Natalia Kachnowicz prowadzi dodatkową działalność w ramach swojej firmy – za pośrednictwem internetu sprzedaje bilety na koncerty w Berlinie i w innych niemieckich miastach.
 
W planach przedsiębiorczej założycielki marki  Ubranie Ma Znaczenie jest poszerzenie asortymentu o bieliznę i piżamy oraz bluzy i spodenki dla dzieci. Chce ona dotrzeć do większej liczby odbiorców poprzez udział w targach.
 
ak 
Tematy: przedsiębiorczość (94) | biznes (89) | startup (63) |
aktualizowano: 2015-10-18 18:36
Wszystkich rekordów:

Społeczność