Know-how

Know-how 2015-10-15

Know-how: szkolenia 19–30 października

Tematem najbliższych wydarzeń jest m.in. benchmarking, automatyzacja i optymalizacja procesów biznesowych, ochrona danych osobowych, strategie w social media. Pięć dni atrakcji przygotował także Business Link.

Wśród wydarzeń znajdą coś dla siebie startupowcy oraz właściciele małych i średnich firm /fot.: ak / Wśród wydarzeń znajdą coś dla siebie startupowcy oraz właściciele małych i średnich firm /fot.: ak /
Przygotowanie biznesplanu
 
Data: 20 października, w godz. 9:00–16:00
Miejsce: Szczecin, ul. Monte Cassino 32, siedziba PFP
Organizator: Polska Fundacja Przedsiębiorczości
Informacje: www.pfp.com.pl
 
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do napisania własnego biznesplanu. Poznają oni role i funkcje biznesplanu, podstawowe kroki w procesie jego przygotowania, dowiedzą się taż jakie informacje powinni w nim zawrzeć. Co więcej, szkolenie przekaże również wiedzę dotyczącą prognozowania sprzedaży, ceny, dystrybucji i promocji produktu lub usługi, nauczy jak budować plan finansowy.
 
Szkolenie adresowane jest do właścicieli mikro i małych firm lub osób nimi zarządzających, pracowników pionów finansowych oraz wszystkich tych, którzy chcą wiedzieć jak przygotować profesjonalny biznesplan.
 
Szkolenie poprowadzi Piotr Sylwestrzak – doradca biznesu, wykładowca PFP.
 
Obierz kurs na rozwój  fundusze Unii Europejskiej dla przedsiębiorców
 
Data: 21 października, w godz. 9:00–16:00
Miejsce: Szczecin, ul. Monte Cassino 32, siedziba PFP
Organizator: Polska Fundacja Przedsiębiorczości
Informacje: www.pfp.com.pl
 
Podczas szkolenia uczestnicy poznają dostępne źródła finansowania działalności, zasady ubiegania się o dofinansowanie, terminy konkursów oraz instytucje, w których należy szukać informacji o dofinansowaniu. W szczególności uczestnicy dowiedzą się: jakie kierunki rozwoju będą dominowały w okresie programowania 2014–2020, jakie przedsięwzięcia można będzie sfinansować z udziałem wsparcia unijnego, na jakie wsparcie liczyć mogą przedsiębiorcy i osoby chcące założyć działalność gospodarczą oraz gdzie szukać informacji o dostępnych środkach finansowych.
 
Szkolenie kierowane jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, które planują realizację działań rozwojowych. 
 
Prowadzący: Małgorzata Gajewska – od 12 lat związana z tematyką funduszy unijnych, trener biznesu specjalizujący się w szkoleniach z zakresu opracowywania biznesplanów, studiów wykonalności, analiz finansowych oraz zarządzania i rozliczania projektów unijnych.
 
BLurki – pierwsze urodziny Business Link Szczecin
 
Data: 19-23 października (obowiązują wcześniejsze zapisy)
Miejsce: Szczecin, ul. Zbożowa 4, Business Link Szczecin
Organizator: Business Link Szczecin
 
W programie:
19.10, w godz. 18:00–20:00  kameralne warsztaty ze skutecznej komunikacji "Learn by trying!"
20.10, w godz. 17:00–21:00  "Let's play!" – wieczór pełen gier , od oculusów i escape roomów, po planszówki, karcianki i zręcznościówki
21.10, w godz. 17:30–20:30  Aula Polska Szczecin w temacie "Automatyzacja i optymalizacja procesów biznesowych"
22.10, w godz. 18:00–20:00  spotkanie Geek Girls Carrots
23.10, w godz. 14:00–16:00  dwugodzinne szkolenie "Jak zrobić szum w mediach bez wydawania majątku na reklamę, czyli kilka filarów komunikacji przydatnych małym firmom i startup'om w podboju Europy i świata", poprowadzi je Maciej Budzich – autor bloga mediafun
23.10, od godz. 19:00  impreza urodzinowa
 
Ponadto przez wszystkie pięć dni akcja Let's cowork – Dni Otwarte Polskiego Coworkingu.
 
Aula Polska Szczecin #4
 
Data: 21 października, w godz. 17:30–20:30
Miejsce: Szczecin, ul. Zbożowa 4, Business Link Szczecin
Organizator: Paweł Krzych, Krzysztof Syrek
 
Tematem tej edycji spotkania jest automatyzacja i optymalizacja procesów biznesowych. Dowiemy się, jakie możliwości dają najnowsze narzędzia, jak poszczególne procesy biznesowe, które są powtarzalne możemy automatyzować i optymalizować, po to by nasze działania były bardziej skuteczne, zaoszczędzały pieniądze i czas. Po prelekcjach będzie czas na networking,
 
Prelegenci: Marek Broda – dyrektor operacyjny SALESmanago, prowadzi szkolenia online i organizuje wydarzenia dotyczące Marketing Automation w Polsce; Krzysztof Lebdowicz – właściciel firmy AdHelp zajmującej się marketingiem internetowym, wchodzącej w skład Grupy Brandoo.
 
Ochrona danych osobowych
 
Data: 22 października, godz. 10:00–12:00
Miejsce: Szczecin, Pl. Hołdu Pruskiego 9, Centrum Biurowe Maris w siedzibie Funduszu Pomerania
Organizator: Fundusz Pomerania
Informacje: funduszpomerania.pl
 
Szkolenie dedykowane jest kwestiom posiadania przez firmy danych osobowych pracowników, współpracowników, kooperantów oraz sposobów ich pozyskiwania (w tym również poprzez Internet) i wykorzystywania. Zakres szkolenia obejmuje również prawa i obowiązki osób, których dane są w posiadaniu firmy. Dodatkowo prezentowana będzie wzorcowa dokumentacja ochrony danych osobowych w firmie oraz kompetencje Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
 
Spotkanie przeznaczone jest dla osób chcących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu ochrony danych osobowych w swojej firmie.
 
Prowadzący: Paweł Juras – prawnik, specjalista ochrony danych osobowych, Administrator Bezpieczeństwa Informacji (GIODO).
 

Partnerzy cyklu Know-how:

Geek Girls Carrots
 
Data: 22 października, w godz. 18:00–20:00
Miejsce: Szczecin, ul. Zbożowa 4, Business Link Szczecin
Organizator: Aleksandra Misiura, Daria Matyszewska
 
Spotkanie społeczności kobiet, które kochają nowe technologie. Uczestniczki dowiedzą się, jak zdobyć pracę marzeń i jak kierować swoją ścieżką zawodową, aby pasję połączyć z zarabianiem pieniędzy. O zagadnieniach związanych z karierą i rozwojem osobistym opowie ze swojej perspektywy Anna Brożyna. "Jak expić na levelu 1?" – to temat jej wystąpienia.
 
Celem wydarzenia jest integracja ludzi pracujących i szukających pracy w branży IT, umożliwienie zdobycia nowych kontaktów, wymiany wiedzy i doświadczenia, a także zaprezentowanie inspirujących do działania przykładów  kobiet sukcesu.
 
Wydarzenie skierowane jest do: programistek, graficzek, project managerek, startuperek, właścicielek firm, specjalistek od mediów społecznościowych, komunikacji w Internecie, SEO i SEM oraz studentek kierunków związanych z IT.
 
Podczas spotkania zapewniona będzie opieka nad dziećmi.
 
Prelegentka: Anna Brożyna – zajmuje się web developmentem i organizacją współpracując z Grupą Roche w zakresie Google Drive na potrzeby wewnętrzne korporacji. Jest współorganizatorką corocznych festiwali i konwentów fantastyki.
 
Zaprojektuj swój sukces – Tajemnice przygotowania wniosku do Horyzontu 2020
 
Data: 27 października, w godz. 9:00–15:00 (zapisy do 23 października)
Miejsce: Szczecin, ul. Jagiellońska 20-21, sala „Szwalnia” (s.115, I piętro)
Organizator: Regionalne Centrum Innowacji i Transferu Technologii ZUT
 
Celem warsztatów jest przedstawienie i przećwiczenie wykorzystania zestawu narzędzi, które w znacznym stopniu ułatwiają przygotowanie projektu i wypełnienie wniosku do Horyzontu 2020 oraz zwiększają szanse na sukces. Podczas spotkania uczestnicy dowiedzą się, czego tak naprawdę oczekuje Komisja Europejska od projektów zgłaszanych do H2020 oraz jak podejść do zagadnienia, by najtrafniej spełnić te wymagania i otrzymać dofinansowanie. Dodatkowo przedstawione zostaną podstawowe zasady wypełniania wniosku i tworzenia budżetu, kryteria oceny projektów oraz dokumentacja konkursowa.
 
Spotkanie jest adresowane do pracowników naukowych regionalnych uczelni oraz przedsiębiorców mających swoją siedzibę lub oddział w województwie zachodniopomorskim zainteresowanych składaniem wniosków projektowych do Horyzontu 2020 i mających podstawową wiedzę na temat programu.
 
Prelegenci: Katarzyna Bartkowiak i Ewa Witoń-Morgiewicz – specjalistki RCIiTT, zajmujące się od wielu lat Programami Ramowymi.
 
Benchmarking, czyli jak odnieść sukces wzorując się na innych
 
Data: 26 października, w godz. 9:00–16:00
Miejsce: Szczecin, ul. Monte Cassino 32, siedziba PFP
Organizator: Polska Fundacja Przedsiębiorczości
Informacje: www.pfp.com.pl
 
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze sposobem projektowania skutecznych benchmarków, przeprowadzaniem benchmarkingu we własnej firmie, jak też wykorzystywaniem zewnętrznych benchmarków dla własnej wiedzy i inspiracji. Uczestnicy dowiedzą się, czym jest Benchmark Index czy Benchmarking i reengineering procesów biznesowych. Nie zabraknie przkładów firm i badań.
 
Benchmarking - praktyka stosowana w zarządzaniu, polegająca na porównywaniu procesów i praktyk stosowanych przez własne przedsiębiorstwo, ze stosowanymi w przedsiębiorstwach uważanych za najlepsze w analizowanej dziedzinie.
 
Prowadzący: Marzena Frankowska – praktyk marketingu, właściciel firmy marketingowej; pracownik naukowy uczelni wyższej, specjalizująca się w badaniach rynku oraz budowaniu strategii marketingowych i logistycznych dla firm, wykładowca PFP.
 
Podatki oraz składki na ubezpieczenie społeczne w Niemczech
 
Data: 30 października (zapisy do 26 października)
Miejsce: Szczecin, ul. Jagiellońska 20-21, RCIiTT
Organizator: Urząd Miasta Szczecin – Centrum Usługowo Doradcze Euroregionu Pomerania 
 
Seminarium dotyczące podatków oraz składek na ubezpieczenie społeczne przy prowadzeniu jednoosobowej działalności gospodarczej w Niemczech. Organizowane jest ono w ramach projektu pn. „Transgraniczna Sieć Centrów Usług i Doradztwa Euroregionu Pomerania“.
 
Seminarium adresowane jest do osób, które pragną założyć własną firmę w Niemczech oraz polskich przedsiębiorców z sektora MŚP, którzy chcą rozszerzyć działalność na terenie Niemiec.
 
Prawne i administracyjne aspekty zatrudniania naukowców – cudzoziemców w Polsce i Polaków za granicą
 
Data: 5 listopada, w godz. 9:00–15:00 (zapisy do 30 października)
Miejsce: Szczecin, ul. Jagiellońska 20-21, sala „Szwalnia” (s.115, I piętro)
Organizator: Regionalne Centrum Innowacji i Transferu Technologii ZUT
 
Spotkanie będzie okazją do uzyskania informacji na temat: pobytu cudzoziemców w Polsce, pracy naukowców z zagranicy na terenie Polski, procedury uzyskiwania zezwoleń na pracę, oddelegowania polskich naukowców do pracy za granicą, opodatkowania dochodów uzyskanych przez cudzoziemców w Polsce i Polaków za granicą, ubezpieczeń społecznych cudzoziemców w Polsce i Polaków delegowanych za granicę.
 
Spotkanie skierowane jest do pracowników działów kadr uczelni wyższych, księgowości, działów współpracy z zagranicą, biur wymiany międzynarodowej oraz pracowników naukowych zamierzających przyjmować naukowców z zagranicy lub wysyłać polskich naukowców za granicę w ramach projektów międzynarodowych. 
 
Prowadzący: Mariusz Makowski – doradca podatkowy, członek Krajowej Izby Doradców Podatkowych oraz Edyta Pazura – konsultantka ds. Programów Badawczych UE, która przedstawi działalność Regionalnego Centrum Informacji dla Naukowców w Szczecinie.
 
18.Czwartek Social Media Szczecin + Szczecin Tweetup
 
Data: 29 października, w godz. 17:15-20:00
Miejsce: Szczecin, Restauracja Targ Rybny, statek m/sŁadoga
Organizator: Kacper Skoczylas, Paweł Krzych
 
Czwartki Social Media to cykliczne spotkania skierowane do wszystkich praktyków oraz pasjonatów marketingu, social media oraz nowych public relations i komunikacji. Swobodna atmosfera spotkań sprzyja nawiązywaniu nowych kontaktów i wymianie wiedzy. Połączenie z Tweetup Szczecin pozwoli przybliżyć ideę komunikowania się poprzez Twitter.
 
Wystąpienia:
  • "Iluzje marketera względem Twittera, czyli o tym jak łączyć bezpłatne i płatne działania na  ćwierkaczu aby jak najlepiej realizować cele merketingowe"– Joanna Stefaniak
  • "Skuteczność i mierzalność działań marketingowych w mediach społecznościowych" – Mariusz Wesołowski
  • "Jestem na TAK – co zrobić, aby zdobyć zaufanie klienta w social mediach" – Magdalena Pawłowska
 
Prelegenci:
Magdalena Pawłowska – z branżą marketingu związana jest kilkanaście lat, jest marketerem, przedsięborcą, keynote speakerem, viceprezydentem Rady Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza. Od sierpnia współpracuje z MagicStick.net, startup'em z Indii. Zajmuje się zarządzaniem kampaniami e-marketingowymi oraz social media.
Joanna Stefaniak – specjalista ds. marketingu w Qpony.pl. Opowie jakie znaczenie ma dla marki komunikacja w 140 znakach na Twiterze.
Mariusz Wesołowski – pracował w Grupie Allegro, w jego sztandarowy projekt to "Edukacyjne Spotkania Allegro”. Potem prowadził projekty dla takich marek jak: Agora, Onet, Lidl Polska, Raben Group. Na rynku szkoleniowym pracował z takimi firmami jak: NoweKompetencje.pl, AP Edukacja, EduInvest.
 
ak
 
Tematy: Polska Fundacja Przedsiębiorczości (68) | szkolenia (50) | PFP (30) | RCIiTT (27) | Business Link (20) | Fundusz Pomerania (16) |
aktualizowano: 2015-10-23 01:41
Wszystkich rekordów:

Społeczność