Po godzinach

Po godzinach 2015-02-11

Spółdzielnia socjalna sposobem na reklamowy biznes

Kampanie promocyjne i strategie komunikacji to obszary działania promocjone.com – agencji reklamowej o raczej typowej ofercie, lecz działającej w nietypowej formie.

Agnieszka Nowicka-Szyszka i Marcin Szkolnicki /fot.: Promocjone / Agnieszka Nowicka-Szyszka i Marcin Szkolnicki /fot.: Promocjone /
Promocjone.com zostało założone w 2014 roku w Barlinku. Pod jednym adresem, przy ul. Szpitalnej, mieści się studio reklamy, sklep stacjonarny oraz pracownia.- Po kilku latach pracy w branży postanowiliśmy połączyć siły  i stworzyć coś nowego. Do wspólnej decyzji doprowadziła nas pasja oraz chęć działania i pomagania małym i średnim firmom – wspomina prezes firmy Agnieszka Nowicka-Szyszka
 
Forma działalności jak na studio reklamy jest niespotykana – to spółdzielnia. Wybór takiej formy prawnej wynikał z doświadczenia zawodowego liderów Promocjone.pl. - Idea spółdzielczości, czyli demokratycznego, wspólnego działania i wzajemnej odpowiedzialności, została zaszczepiona w nas podczas pracy w  banku spółdzielczym. Tam zetknęliśmy się z Ośrodkiem Wsparcia Ekonomii Społecznej w regionie stargardzkim i stworzyliśmy Blog Modna Spółdzielczość– opowiada Agnieszka Nowicka-Szyszka.
 
Przepisy stanowią, iż przedmiotem działalności spółdzielni socjalnej jest przede wszystkim prowadzenie wspólnego przedsiębiorstwa w oparciu o osobistą pracę członków w celach społecznej i zawodowej ich reintegracji. Zysk z działalności gospodarczejosiągany przez spółdzielnię socjalnąnie może być celem samym w sobie, może być jedynie środkiem do realizacji celów statutowych. - W ramach spółdzielni, poza działalnością gospodarczą, możemy prowadzić działalność społeczną i oświatowo-kulturalną na rzecz swoich członków oraz środowiska lokalnego, a także działalność społecznie użyteczną – uszczegóławia Agnieszka Nowicka-Szyszka.
 
Spółdzielnia zatrudnia sześć osób, w tym trzy osoby, które były wcześniej długotrwale bezrobotne i dwie osoby z orzeczoną niepełnosprawnością. To jeden z wymogów ustawowych dla spółdzielni socjalnej, której członkami muszą być w co najmniej 50 proc. osoby zagrożone wykluczeniem społecznym.
 
Promocjone.com kieruje Agnieszka Nowicka-Szyszka i Marcin Szkolnicki.– Chcemy kreować spółdzielczość socjalną. Zależy nam, żeby ludzie z Barlinka, udzielając się aktywnie poprzez lokalne działania, czuli się żywą społecznością. Trzeba wierzyć, że można wiele zrobić – wyjaśnia wybór takiej, a nie innej formy działalności Agnieszka Nowicka-Szyszka. Swoje usługi kierują z jednej strony do innych spółdzielni socjalnych, stowarzyszeń, banków spółdzielczych, mikro- oraz małych firm, jednostek samorządu terytorialnego. Z drugiej strony, obok działalności gospodarczej podejmują też inicjatywy społeczne na rzecz lokalnych podmiotów i instytucji. Pomagają im nieodpłatnie w tworzeniu biznesplanów, wniosków o dofinansowanie, materiałów promocyjnych.
 
Ten lokalny patriotyzm nie jest jedynym powodem, dla którego Promocjone.com prowadzi działalność w Barlinku. Prezes Promocjone.com uważa, że nawet w małej miejscowości, w dobie Internetu i szybkiej wymiany informacji, można współpracować z firmami z Polski i zagranicy. Już teraz firma obsługuje klientów również ze Szczecina, Gorzowa, Goleniowa, Stargardu.
 
Promocjone.com specjalizuje się w marketingu i PR. Opracowuje strategie komunikacji i kampaniereklamowe w pełnym zakresie, w tym m.in.: projekty graficzne, druk cyfrowy, reklamę radiową i telewizyjną, reklamę wielkoformatową, filmy promocyjne czy gadżety reklamowe (w tym koszulki i plakaty, które sprzedają).Firma działa również w obszarze Internetu: projektuje strony www,zajmuje się ich pozycjonowaniem i administrowaniem, prowadzi profile w mediach społecznościowych. Buduje także systemy identyfikacji wizualnej (tworzy logo i opracowuje jego zastosowanie), jak i oferuje pisanie artykułów promocyjnych i innych informacji prasowych.
 
- Staramy się, by naszym wyróżnikiem jako studia reklamy był fakt kierowania usług do segmentów klientów, którzy nie są obsługiwani przez wyspecjalizowane agencje z uwagi na zbyt wysokie koszty takiej współpracy. Z drugiej strony są to firmy i instytucje, które często we własnym zakresie nie są w stanie promować swoich produktów i usług.Pomagamy każdemu, czasami za przysłowiową złotówkę. Przyjmujemy najdrobniejsze zlecenia zakładając, że dziś to może być tylko wizytówka, ale jutro strona internetowa, strategia a może cała kampania – mówi Agnieszka Nowicka-Szyszka. - Chcemy pokazać, że obok działalności biznesowej można podejmować działania społeczne, a radość czerpać nie tylko z materialnego zysku, ale pomocy innym - dodaje. 
 
AK
 
Tematy: agencja reklamowa (3) | Agnieszka Nowicka-Szyszka (2) | Promocjone.com (2) | spółdzielnia socjalna (1) | studio reklamy (1) |
aktualizowano: 2015-02-19 10:32
Wszystkich rekordów:

Społeczność