Prezentacje 2018-10-01

Tak wprowadza się zmiany, które robią różnicę

Bezprecedensowy projekt szkoleniowy prowadzi CSL Internationale Spedition we współpracy z firmą Szkolenia dla biznesu Katarzyny Dujanowicz. Ta kompleksowa współpraca może być wzorem dla odważnych organizacji, które chcą w długiej perspektywie zmienić sposób funkcjonowania i wyprzedzić konkurencję o dwie długości.

Karol Żygadło, koordynator Akademii Lidera CSL i Katarzyna Dujanowicz planują już drugą edycję programu rozwojowego dla CSL Internationale Spedition Karol Żygadło, koordynator Akademii Lidera CSL i Katarzyna Dujanowicz planują już drugą edycję programu rozwojowego dla CSL Internationale Spedition

CSL zatrudnia blisko 60 osób i jest regionalnym liderem branży TSL. W skład firmy wchodzi dział spedycji morskiej, dział spedycji lądowej, agencja celna i od niedawna centrum kultury Stara Rzeźnia. W kwietniu tego roku firma obchodziła 20. jubileusz istnienia. Ostatnio zarząd postanowił wejść na wyższy poziom i zdecydowanie wyprzedzić konkurencję dzięki wdrożeniu wielu rewolucyjnych usług i zaawansowanej informatyzacji. Tak powstał program CSL World obejmujący ponad 20 projektów. Jak wprowadzić tak ambitny plan dotykający niemal wszystkich sfer działalności firmy? Niezbędne okazało się trwałe zaangażowanie całego zespołu. Pomóc w tym miała pomoc firmy Katarzyny Dujanowicz. Tak powstał projekt Akademia Lidera CSL skierowany nie tylko do zarządu i osób na stanowiskach kierowniczych, ale do wszystkich pracowników firmy.

Projekt na dobre ruszył wiosną i trwał przez całe lato. Zajęcia prowadzone przez Katarzynę Dujanowicz i Juliję Słaby odbywały się popołudniami, a czasami w weekendy. Łącznie wzięło w nich udział dwie trzecie zespołu firmy.

- W indywidualnie opracowanym planie znalazły się zarówno warsztaty grupowe jak i sesje indywidualne dla tych, którzy ich potrzebowali – mówi Katarzyna Dujanowicz. - Podczas warsztatów dotykaliśmy bieżących sytuacji z życia firmy i konfrontowaliśmy z praktyką. Postawiliśmy na świadomość tego, co dany pracownik może wnieść do firmy, jakie są jego mocne, a jakie słabe strony.

Szkolenia dotyczyły m.in. poprawy komunikacji, współpracy w zespole, świadomości siebie i jej wpływu na realizację celów. Bo jak realizować cele firmy, jeśli zespół nie nauczy się dogadywać i nie zyska świadomości, że gra do jednej bramki?

Menedżerowie uczyli się w jaki sposób zarządzać, wspierać, motywować i angażować swoich ludzi. Trenerzy rozwijali ich umiejętności coachingowe.

Pierwszy etap Akademii Lidera CSL niedawno się zakończył. Trwają przygotowania do drugiego. W międzyczasie kontynuowane są warsztaty zespołowe oparte o metodologię FRIS – style myślenia i działania. Dzięki nim poszczególne oddziały w firmie mogą maksymalizować swój potencjał i zasoby.

Widoczne efekty, długotrwały proces

Na początku projektu część pracowników zareagowała na niego z rezerwą.

- Sam należałem do największych sceptyków. Co ciekawe, ci którzy mieli najwięcej wątpliwości, najbardziej się potem zaangażowali. Po zakończeniu pierwszego etapu opinie w firmie były pozytywne – mówi Karol Żygadło, koordynator Akademii Lidera CSL, na co dzień kierownik spedycji morskiej. Towarzyszyły temu dostrzegalne efekty: - Np. podniesienie świadomości działalności marketingowej każdego pracownika. Chodzi o to, że jeśli to my sami nie będziemy działać na rzecz pozyskiwania nowych klientów i utrzymania obecnych oraz zwiększenie wyniku, to firma sama nie będzie miała tego wyniku. Wszystko zależy więc od nas. A żeby mieć odwagę do działania i inne predyspozycje do realizacji nowych zadań, przeszliśmy odpowiednie szkolenia. Oczywiście nie zmieniają nas one z dnia na dzień, ale w przypadku niektórych osób, ich kontakt z klientem już teraz wygląda inaczej.

Kolejnym pozytywnym aspektem Akademii jest fakt, że zarząd i pracownicy mieli okazję lepiej się poznać. Dzięki temu decyzje podejmowane przez zarząd są lepiej odbierane i łatwiej wdrażane jako coś, co nie jest narzucone.

Pozytywny odbiór projektu potwierdziły anonimowe ankiety. Zostaną one wykorzystane przy układaniu drugiego etapu Akademii Lidera CSL, w którym pracownicy zostaną m.in. wyposażeniu w umiejętności w zakresie asertywności, radzenia sobie ze stresem oraz będą pracować nad inteligencją emocjonalną.

Najwyższa jakość, korzystna refundacja

Firma Katarzyny Dujanowicz od lat prowadzi komercyjne projekty rozwojowe na najwyższym poziomie. Z jej usług korzystają renomowane firmy i koncerny – m.in. LM Wind Power w Goleniowie, Bridgestone Poznań, Survitec i Fiege. Dzięki wiedzy, doświadczeniu i współpracy z najlepszymi trenerami nowi klienci pojawiają się najczęściej na zasadzie rekomendacji. Od niedawna projekty podobne do Akademii Lidera można zorganizować również korzystając z refundacji, dzięki Bazie Usług Rozwojowych.

- „Szyjemy na miarę” dla firmy proces rozwojowy, a następnie trafia on do Bazy Usług Rozwojowych PARP jako usługa zamknięta. Firmy z sektora MŚP mają możliwość refundacji takich szkoleń na poziomie od 50 do 80 proc. w zależności od rodzaju prowadzonej działalności. Podkreślam przy tym, że niezależnie od tego, czy projekt odbywa się w ramach BUR czy nie, na pierwszym miejscu w każdym przypadku stawiamy najwyższą jakość – mówi Katarzyna Dujanowicz.

Więcej o Bazie Usług Rozwojowych i udziale w niej firmy Katarzyny Dujanowicz znaleźć można na stronie: uslugirozwojowe.parp.gov.pl
 

Szkolenia dla biznesu Katarzyna Dujanowicz
ul. Jagiellońska 37a/4
70-382 Szczecin
+48 505 097 305
dujanowicz.pl
facebook.com/SzkoleniaDlaBiznesuDujanowicz/

szkolenia@dujanowicz.pl

 

artykuł promocyjny

aktualizowano: 2018-10-02 12:18
cofnij drukuj do góry
Wszystkich rekordów: