Prezentacje 2018-04-11

Magnetic Point pracuje z największymi

Nowe, zaawansowane strony internetowe uruchamia w 25 krajach Europy, w tym w Polsce, Ford. Marketingowe przedsięwzięcie giganta amerykańskiej motoryzacji powstało przy udziale szczecińskich programistów i testerów.

W Magnetic Point powstał zespół, który zajmuje się projektem platformy dla marki Ford. Od lewej: Mateusz Grab, Paweł Kazubski, Paweł Dziennik, Michał Klemczak, Szymon Krzysztyniak, Paweł Sukiennik
 W Magnetic Point powstał zespół, który zajmuje się projektem platformy dla marki Ford. Od lewej: Mateusz Grab, Paweł Kazubski, Paweł Dziennik, Michał Klemczak, Szymon Krzysztyniak, Paweł Sukiennik

W siedzibie firmy Magnetic Point, przy ul. Więckowskiego w Szczecinie, prace nad projektem dla Forda trwają od ponad trzech lat. Zaczęło się od tego, że kontrakt na stworzenie serwisów dla producenta samochodów pozyskała Cognifide - poznańska firma, z którą Magnetic Point od 2012 roku współpracuje na partnerskich zasadach.
 
Programowanie i zarządzanie

 
- Jednym z naszych głównych zadań było przygotowanie zaawansowanych narzędzi, które wykorzystywane są do tworzenia aplikacji internetowych Forda. Opracowanie takiego sytemu było sporym wyzwaniem programistycznym. Stworzone przez nas rozwiązanie wspomaga uruchamianie witryn internetowych w poszczególnych krajach Europy. Mówimy tutaj o bogatych w treści, multimedia i elementy interaktywne stronach, na których użytkownik może zapoznać się z aktualną ofertą sprzedaży poszczególnych modeli, skorzystać z konfiguratora samochodu, czy znaleźć lokalnego dealera - tłumaczy Michał Klemczak, CTO Magnetic Point.
 
Pierwszy etap prac trwał około dwóch lat. W kwietniu 2017 roku uruchomiona została witryna w Wielkiej Brytanii. Tylko do tego momentu przy projekcie pracowało łącznie ponad 100 osób, co przełożyło się w sumie na niemal 100 tys. przepracowanych godzin. Pracownicy szczecińskiego Magnetic Point uzupełniali zespoły z Poznania i Wielkiej Brytanii, zarówno w obszarach programistycznych (Software Developerzy), w pracach związanych z interfejsem użytkownika (Front-end Developerzy) jak również w kwestiach zapewnienia sprawnego działania i najwyższej jakości wszystkich komponentów strony (specjaliści QA).
 
Szczecińska firma ma też swój udział w obszarach związanych z zarządzaniem globalnymi projektami programistycznymi. Paweł Sukiennik, Technical Project Manager z Magnetic Point, odpowiedzialny jest za uruchamianie aplikacji w kolejnych krajach.
 
- Wspieramy procesy uruchomienia kolejnych witryn. Każdy kraj ma swoje wymagania, które wpływają na projekt. Dotyczą one np. regulacji prawnych obowiązujących na danym rynku. Cały czas pracujemy też nad nowymi funkcjonalnościami - mówi Paweł Sukiennik.

Począwszy od kwietnia 2017, w około miesięcznych odstępach, powstawały strony w kolejnych krajach: Niemcy, Portugalia, Hiszpania, Francja, Włochy, Holandia, Norwegia, Finlandia i Dania. 20 marca premierę miała strona polska. W sumie całe przedsięwzięcie obejmie 25 krajów w Europie.
 
Lokalna praca na światową skalę
 
Globalna skala projektu dla dobrze znanej marki wiąże się z wykorzystaniem odpowiedniej technologii.
- Projekt powstał w oparciu o platformę Adobe Experience Manager. Jest to napisany w języku Java system CMS klasy enterprise, z którego korzystają największe światowe firmy - mówi Michał Klemczak. – To, na co warto zwrócić uwagę, to unikalne podejście do zapewnienia jakości, zarówno samego produktu jak i całego procesu wytwarzania projektu. Cognifide przykłada dużą wagę do obszaru QA (Quality Assurance). Wykorzystuje do tego autorskie narzędzia, które wspomagają proces testowania aplikacji zarówno w trakcie jej tworzenia jak i przed jej finalnym uruchomieniem.
 
Szczecinianie doskonale radzą sobie z komunikacją. W przedsięwzięcie zaangażowanych było ponad 100 pracowników z Cognifide, Magnetic Point oraz firm zewnętrznych – przy projekcie pracowały również agencje kreatywne odpowiedzialne za opracowanie projektów graficznych, czy firmy odpowiedzialne za tzw. authoring, czyli przygotowanie wszystkich treści na poszczególne witryny.
 
- Pracujemy w tzw. zespołach rozproszonych, w których uczestniczą osoby z Poznania i Londynu, zatem na co dzień komunikujemy się zdalnie, w języku angielskim i polskim. Nasze zespoły spotykają się też osobiście, zarówno Wielkiej Brytanii, jak i w Poznaniu. - mówi Michał Klemczak.
 
- Z pewnością praca przy tak dużym projekcie i dla tak znanej marki jak Ford jest wyzwaniem, ale w jej realizacji bardzo pomaga nam doświadczenie, którego nabieramy z każdym kolejnym projektem. We współpracy z Cognifide tworzymy przecież projekty internetowe dla takich marek jak Virgin Media, Coutts, Investec, Barclays, Novo Nordisk, Chivas, czy GSK- mówi Paweł Dziennik, CEO Magnetic Point.
 
Ta współpraca cały czas się rozwija, a firma poszukuje kolejnych osób, które dołączą do jej ponad 20 osobowego zespołu. Obecnie na stronie Magnetic Point znaleźć można oferty pracy na stanowiskach Front-end Developer, Software Engineer (java), QA Engineer, Technical Project Manager i Devops Engineer.

Magnetic Point

Szczeciński software house Magnetic Point od 2003 roku z powodzeniem działa na polskim rynku. W tym okresie zrealizował kilkaset projektów, m.in. dla takich marek jak: BIC, TVP (Voice of Poland), Fota, Unity Line, Ehrle, Port Szczecin-Świnoujście, Point-Group, Rochstar czy Puccini.
 
Firma jest członkiem Rady ds. Kompetencji Absolwentów Wydziału Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie - uczestniczy w tworzeniu programu kształcenia informatycznego szczecińskich studentów. Jest również członkiem Klastra.IT, w ramach którego podejmuje działania na rzecz rozwoju branży IT w Szczecinie.

magneticpoint.com


Cognifide

Cognifide zajmuje się tworzeniem zaawansowanych platform marketingowych w oparciu o systemy zarządzania treścią. Przy ich budowaniu programiści korzystają z produktów Adobe i Sitecore. Swoje siedziby Cognifide posiada w Londynie, Nowym Jorku, Poznaniu i Bydgoszczy. Właśnie w Polsce powstają aplikacje webowe takich marek, jak: Ford, Shell, Lincoln, GSK, Investec czy Telegraph Media Group. W kwietniu 2014 roku firma dołączyła do grupy WPP, globalnego holdingu komunikacji marketingowej.

Firma zatrudnia i wspiera w rozwoju ludzi z pasją, zarówno doświadczonych programistów, jak i osoby rozpoczynające swoją karierę. W biurach w Polsce pracuje obecnie ponad 230 osób. Cognifide ściśle współpracuje z poznańskimi uczelniami oraz angażuje się w inicjatywy środowiska informatycznego, a także prowadzi szereg strategicznych projektów z zakresu odpowiedzialności społecznej. W 2017 roku działania te zostały docenione przez magazyn “Polityka”, który wyróżnił firmę Białym Listkiem CSR 2017.

W 2015 roku firma zwyciężyła w ogólnopolskim konkursie „Ambasador Zarządzania Wiedzą”, zorganizowanym w ramach projektu „Światłowód Wiedzy” Orange Polska. W 2016 roku firma została uhonorowania Magnesem 2016 w kategorii “Employer Branding w procesie rekrutacji” w konkursie Siła Przyciągania, organizowanym przez Puls Biznesu. W tym samym konkursie w 2017 firmie przyznano najwyższy tytuł Master Champion za kompleksowy program employer brandingowy.

cognifide.com
facebook.com/CognifidePolska
 

artykuł promocyjny

aktualizowano: tydzień temu, 2018-04-13
cofnij drukuj do góry
Wszystkich rekordów: