Prezentacje

Prezentacje 2017-09-18

Jak zarabiać na marketingu internetowym?

W Polsce nie ma już chyba firmy, która nie wiedziałaby czym jest marketing internetowy. Wiele z nich próbuje swych sił w promocji w Sieci. Dlaczego jednym to wychodzi, a inni ponoszą straty? Jakie narzędzia wykorzystuje się w nowoczesnych kampaniach marketingowych? O tym, jak tworzyć skuteczny marketing opowiada szczecińska firma Wild Moose.

Szkolenie poświęcone marketingowi internetowemu. Prowadzi je współwłaściciel i główny analityk firmy – Adam Grabowski. 
 Szkolenie poświęcone marketingowi internetowemu. Prowadzi je współwłaściciel i główny analityk firmy – Adam Grabowski.

- Marketing to przede wszystkim proces oparty na wcześniej ustalonej i przemyślanej strategii. Działania marketingowe w Internecie skupiają się głównie na  zwiększeniu widoczności firmy w tym medium. Jednym z najskuteczniejszych używanych w tym celu narzędzi jest między innymi system AdWords, czyli innymi słowy linki sponsorowane. W sieci utrwala się więź między marką a odbiorcą, gdzie jego rola nie jest bierna. Adresat przekazów ma możliwość prowadzenia dialogu z marką i wyrażenia swojej opinii – mówi Adam Grabowski, analityk ze szczecińskiej agencji marketingowej Wild Moose.

Linki sponsorowane to nic innego, jak  reklamy umieszczane w wyszukiwarce, ukazujące się nad naturalnymi wyświetleniami na stronie internetowej. Tworzone są za pomocą systemu AdWords firmy Google, w którym na bieżąco można planować ich rozwój, sprawdzać efektywność i dokonywać w nich zmian.

- Kampanie linków sponsorowanych to przyszłość skutecznej reklamy. Obserwując dynamiczne prace Google nad rozwojem systemu AdWords można spodziewać się ciągłych udoskonaleń i jeszcze większej efektywności, a tym samym zysków z reklamy – dodaje analityk z Wild Moose.

Cel jest jeden, osiągnięcie wysokiego miejsca w wyszukiwarce Google. W kampaniach linków sponsorowanych jest to zagwarantowane na starcie, przy pozycjonowaniu takie efekty trzeba sobie wypracować. Reklamy AdWords wyświetlane są także w aplikacjach na smartfony i tablety, na poczcie Gmail, kanale YouTube czy w Google Maps.

Jakie korzyści z kampanii linków sponsorowanych?

Powodzenie kampanii AdWords zależy w większości od celnego targetowania. Aby zapewnić jej możliwie jak najlepsze wyniki, warto skorzystać z pomocy profesjonalnego analityka z wieloletnim doświadczeniem. Korzyści z kampanii linków sponsorowanych jest wiele:

  • płatność tylko za kliknięcia - płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w reklamę i odwiedzi Twoją stronę internetową – czyli wtedy, gdy Twoja reklama jest skuteczna;
  • pełna kontrola budżetu i elastyczność – budżet kampanii jest jak doładowanie telefonu na kartę. To Ty decydujesz, jaką kwotę przeznaczysz miesięcznie na kampanię. Możesz ustalić maksymalny koszt kliknięcia oraz dzienny budżet. Niewykorzystane środki przechodzą na następny miesiąc. W każdym momencie możesz zawiesić/zakończyć kampanię lub zwiększyć jej zasięg. Dzięki temu kampania jest w pełni zaplanowana i transparentna;
  • szybkość uruchomienia – linki sponsorowane dają natychmiastowe efekty. Twoja strona internetowa pojawi się na szczycie wyników wyszukiwania od razu po utworzeniu kampanii;
  • pełna kontrola doborem i analizą treści i fraz kluczowych – przez dobrze dobrane słowa kluczowe, linki wyświetlą się tylko odbiorcom zainteresowanym Twoją usługą. Kluczowe frazy w trakcie kampanii można dowolnie edytować, a zmiany są widocznie natychmiast;
  • pełna mierzalność - możliwość uzyskania danych dotyczących skuteczności działań. Dzięki narzędziom analitycznym w Google AdWords w połączeniu z Google Analytics istnieje pełny dostęp do szczegółowych danych statystycznych. Pozwala to na bieżąco mierzyć efekty i optymalizować kampanię;
  • olbrzymi zasięg – kampania dociera do potencjalnych klientów w zależności od ustalonej lokalizacji, którą może być cała Polska lub konkretna dzielnica miasta, a także do odbiorców selekcjonowanych według danych demograficznych. Daje to bardzo duże możliwości wyboru osób, którym chce się wyświetlać reklamę;
  • podążanie z reklamą za klientem (remarketing) - reklamy wyświetlane są osobom, które odwiedziły Twoją witrynę lub korzystały z Twojej aplikacji mobilnej, ale niczego nie kupiły. Zadaniem remarketingu jest nawiązanie z nimi ponownego kontaktu poprzez wyświetlenie im dopasowanych do ich poszukiwań reklam na różnych urządzeniach;
  • szerokie możliwości kreacji przekazu reklamowego – dobór różnych słów kluczowych i opisów pozwala na różnicowanie reklamy ze względu na jej profil i charakter.


Teoria a praktyka

Często zdarza się, że w teorii proste działania w zakresie rozwiązań kampanii internetowych, w praktyce nie przynoszą oczekiwanych efektów, a firma na tym traci. Przedsiębiorcy z reguły chcą promować się w Internecie, zostają niestety skutecznie zniechęceni przez wcześniejsze niepowodzenia, brak zrozumiałych wyjaśnień ze strony marketingowców, setki telefonów i ofert wysłanych bez informacji na poczty e-mailowe.

W jaki sposób najprościej wytłumaczyć nieufnym przedsiębiorcom, jak wyglądają w praktyce kampanie AdWords? Klinika stomatologiczna w określone dni i godziny nie była w stanie zarezerwować wszystkich dostępnych terminów na wizyty. W ciągu jednego dnia została uruchomiona kampania linków sponsorowanych. Jej harmonogram wyświetleń w wyszukiwarce Google został dostosowany do dni i godzin, kiedy klinika miała zazwyczaj najmniej umówionych klientów. Dzięki szybkiemu wdrożeniu kampanii, internautom szukającym dentysty w konkretnej lokalizacji, zaczęła wyświetlać się na górze strony www klinika stomatologiczna naszego klienta, przez co więcej osób skorzystało z jej usług. Tym samym firma zmaksymalizowała dochody. Zwrot z inwestycji przyszedł bardzo szybko, a efekty przerosły oczekiwania właściciela - opowiada analityk z Wild Moose.
 
A Ty, ilu klientów pozyskałeś ostatnio w Internecie? Zadzwoń, czekamy.

Aleksandra Lutkiewicz PR&Marketing Manager Wild Moose


Wild Moose
ul. Herbowa 11/6, 71-427 Szczecin
tel. +48 500 405 402
ania@wildmoose.pl
wildmoose.pl


artykuł promocyjny

aktualizowano: 2017-10-05 12:40
Wszystkich rekordów:

Kalendarz

16
Grudzień Sobota
10:00 - 18:00

Targi Świąteczne, Azoty Arena, Szczecin

czytaj więcej »
19
Styczeń Piątek
10:00 - 18:00

Grüne Woche 2018, Messe Berlin

czytaj więcej »
25
Styczeń Czwartek
14:00

Hippologica 2018, Messe Berlin

czytaj więcej »
7
Luty Środa
06:00

Fruit Logistica 2018, Messe Berlin

czytaj więcej »

Społeczność