Prezentacje

Prezentacje 2019-12-13

Bank idealny dla przedsiębiorców

Kiedy przedsiębiorca potrzebuje bezpiecznego i korzystnego finansowania, poszukuje banku, który zapewni mu uczciwą ofertę, nie zaskoczy zapisami drobnym drukiem i nieprzewidzianym zachowaniem, np. żądaniem natychmiastowej spłaty pożyczki, gdy nadejdzie kryzys.

Banki spółdzielcze i komercyjne mają kilka cech wspólnych. Oferują podobne produkty, wprowadzają nowoczesne rozwiązania bankowości internetowej oraz mobilnej i są tak samo bezpieczne. Mają też podobnych klientów. Ale na tym podobieństwa się kończą. Bowiem banki spółdzielcze są w 100 proc. polskie, a ich właściciele to zazwyczaj okoliczni mieszkańcy i przedsiębiorcy – klienci, którzy wykupili ogólnodostępne udziały. 

Z kolei banki komercyjne zazwyczaj są własnością zamkniętej grupy udziałowców głównie oczekujących zysku. Banki spółdzielcze także nastawione są na zysk, ale ich właścicielom zależy przede wszystkim na rozwoju regionu i poprawie życia mieszkańców. Dlatego w BS-ach część wypracowanych dochodów zawsze przeznacza się na wspieranie inicjatyw lokalnych.

Banki mobilne?

Banki komercyjne zmieniają miejsca swojej działalności, otwierają i zamykają placówki w zależności od opłacalności biznesu w danej lokalizacji. Nie są przez to związane z regionem i jego mieszkańcami. Natomiast banki spółdzielcze od wielu lat funkcjonują w jednym miejscu, podejmując działania na rzecz lokalnego rozwoju.

Aby przypieczętować długoletni związek z regionem, często organizują rocznicowe uroczystości, na które zapraszają lokalne władze, mieszkańców miasta i swoich klientów.

Nie musisz czekać na decyzję

W bankach spółdzielczych decyzje o finansowaniu podejmowane są na miejscu, w placówce banku, często w oparciu o znajomość otoczenia i wiedzę o kliencie. Dzięki strukturze organizacyjnej klient ma możliwość spotkania się z osobą decyzyjną, np. przedstawicielem Zarządu Banku, by omówić warunki współpracy. Zdarza się, że pracownik Banku Spółdzielczego odwiedza siedzibę firmy, by na miejscu poznać działalność przedsiębiorcy. Zaś w banku komercyjnym dokumenty klienta zawsze przesyłane są do dalekiej centrali, a decyzję podejmują analitycy nieznający lokalnych uwarunkowań.

Kryzys – dodatkowy kłopot

Różnice w podejściu do klienta pokazał też kryzys finansowy z końca ubiegłego dziesięciolecia. Niektóre banki komercyjne wstrzymywały finansowanie przedsiębiorstw, zawieszały działalność kredytową, a nawet zamykały placówki. Trudna sytuacja przedsiębiorcy mogła być powodem do wypowiedzenia umowy kredytowej. Za to w bankach spółdzielczych starano się stabilizować sytuację w regionie, nie ograniczając przy tym finansowania przedsiębiorstw. Zdarzało się, że zmieniano nawet warunki umów, by przedsiębiorca mógł odetchnąć i przeczekać do poprawy sytuacji. Przedsiębiorcy z sektora mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw często są świadomi różnic między bankiem komercyjnym a spółdzielczym i chętnie korzystają z oferty tych drugich.
 

 

Bożena Głogowska
p.o. Prezes
Gospodarczego Banku Spółdzielczego w Barlinku


Pod względem jakości oraz złożoności oferta GBS Banku w pełni dorównuje ofercie banków komercyjnych, podobnie jak zakres świadczonych usług i wygoda obsługi. Nowoczesne rozwiązania mobilne umożliwiają przeprowadzanie operacji bankowych np. na smartfonie. Zapewniamy bezpieczeństwo dokonywanych transakcji. Jeśli klienci dostrzegą nieznaczne różnice w cenie danej oferty banku spółdzielczego w porównaniu do podobnej oferty banku komercyjnego, to dlatego, że w koszty naszego Banku wpisana jest działalność społeczna na rzecz różnych środowisk w regionie.

Zgodnie z misją Banku i życzeniem jego udziałowców wspieramy domy dziecka, szkoły, przedszkola, biblioteki, ośrodki pomocy społecznej, związki kombatantów, emerytów, związek osób niewidomych, straż pożarną i uniwersytety trzeciego wieku. Sponsorujemy wydarzenia i kluby sportowe. Organizujemy też konferencje i spotkania z przedstawicielami lokalnego biznesu.

Nie zapominamy przy tym o najważniejszej działalności. Zaufało nam i doceniło nasze produkty wielu przedsiębiorców, którzy zgodnie potwierdzają, że jesteśmy partnerem zainteresowanym współpracą przynoszącą konkretne korzyści obu stronom. Na przykład z działającą w branży drzewnej firmą Holz Tusche Polska sp. z o.o. wspólnie zrealizowaliśmy kilka projektów inwestycyjnych, zaś z Codex sp. z o.o. rozbudowaliśmy wytwórnię pasz dla indyków i postawiliśmy cztery nowoczesne hale. Z kolei firma GP sp. z o.o., która działa od 1975 r. i produkuje m.in. bariery drogowe do separacji ruchu tymczasowego i amortyzatory zderzeń, swój asortyment opracowała we współpracy z amerykańskim uniwersytetem przy finansowym wsparciu właśnie naszego Banku. W GBS Banku czeka na przedsiębiorców bardzo rozbudowana i zróżnicowana oferta usług – rachunki, kredyty (w tym preferencyjne) i pożyczki. Dużym powodzeniem cieszą się również rachunki dla fundacji, stowarzyszeń, wspólnot mieszkaniowych oraz mieszkaniowe rachunki powiernicze.

Wdrożyliśmy system płatności telefonem Planet Mobile, zamieniliśmy bankowe konta w wielofunkcyjne platformy, za pomocą których można dokonywać przelewów natychmiastowych oraz składać wnioski 300+ i 500+. Stworzyliśmy też „Publikator” – efektywną platformę do komunikacji z klientem – oraz specjalną platformę eGBS Waluta, która pozwala na wymianę pieniędzy bez wychodzenia z domu. Oczywiście przedsiębiorca zawsze może się spotkać z Prezesem lub Członkiem Zarządu i omówić warunki współpracy. Jesteśmy bardzo dobrym partnerem biznesowym i łatwo się o tym przekonać – wystarczy odwiedzić naszą placówkę albo sprawdzić ofertę na stronie internetowej GBS Banku.


 
www.gbsbank.pl
 
Placówki:
 
Barlinek, ul. Strzelecka 2, tel. 95 746 04 00
Bierzwnik, ul. Kopernika 1, tel. 95 768 92 17
Bogdaniec, ul. Mickiewicza 30, tel. 95 727 72 60
Dębno, ul. Mickiewicza 45, tel. 95 747 71 10
Gorzów Wlkp., ul. Słowackiego 1 AB, tel. 95 722 78 95
Kostrzyn n. O., ul. Kopernika 2, tel. 95 727 72 58
Krzeszyce, ul. Gorzowska 7/7, tel. 95 757 92 99
Myślibórz, ul. Lipowa 8a, tel. 95 747 71 10
Pełczyce, ul. Rynek Bursztynowy 5, tel. 95 768 43 00
Słońsk, ul. Sikorskiego 7, tel. 95 757 22 19
Stargard, ul. St. Czarnieckiego 2f, tel. 91 578 24 42
Szczecin, al. Boh. Warszawy 31, tel. 91 484 17 20
Witnica, ul. Gorzowska 6, tel. 95 727 72 52

Infolinia czynna 7 dni w tygodniu, 24 h na dobę:
(+48) 801 140 141
(+48) 95 74 60 422
z telefonów na całym świecie
 
 
artykuł promocyjny
aktualizowano: 2019-12-13 12:16
Wszystkich rekordów: