Ludzie 2015-10-28

Marcin Galicki, założyciel i prezes spółki Wspieram.to

Marcin Galicki /fot.: Wspieram.to / Marcin Galicki /fot.: Wspieram.to /
Stworzona w 2011 roku przez Marcina Galickiego polska platforma finansowania społecznościowego Wspieram.to pośredniczyła w pozyskaniu już niemal 5 mln zł na realizację kreatywnych pomysłów.
 
Wśród tegorocznych sukcesów Wspieram.to jest również rekordowa na skalę Polski zbiórka na jeden projekt w kwocie ponad 600 tys. zł oraz wdrożenie Wspieram.to w udoskonalonej wersji 2.0.
 
– Od samego początku jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i uwagi naszych użytkowników więc postanowiliśmy w tym roku „uszyć” niemal na nowo nasz serwis, tak by był jeszcze bardziej intuicyjny i nowoczesny. Zaimplementowaliśmy większość ulepszeń, na których zależało naszym autorom i wspierającym, jak również zadbaliśmy o to, by całość została podana w pięknej graficznej oprawie – mówi o zmianach Marcin Galicki.
 
Wspieram.to jest miejscem w sieci, w którym każdy może zaprezentować swoje pomysły i znaleźć chętnych do ich sfinansowania. Platforma udostępnia twórcom również narzędzia ułatwiające promocję w mediach społecznościowych.
 
Mini CV
 
Marcin Galicki jest absolwentem studiów na kierunkach Informatyka i Public Relations (Politechnika Koszalińska i WSB w Szczecinie). Doświadczenie zdobywał na stanowiskach marketing managera i organizatora eventów kulturalnych i muzycznych. Przez pięć lat organizował event związany z promocją muzyki alternatywnej oraz sportów
miejskich – Burn Your Hate.
 
Zafascynowany kulturą współpracy, crowdsourcingiem oraz finansowaniem społecznościowym na świecie, postanowił zaszczepić tą ideę w Polsce i stworzyć – jak mówi – "pierwszy w pełni profesjonalny serwis umożliwiający zbiórki dla kreatywnych przez kreatywny zespół osób koordynujących". Marcin Galicki we Wspieram.to odpowiada za wdrażanie strategii rozwoju oraz nadzoruje marketing i PR firmy. Jest współudziałowcem spółki i większościowym udziałowcem w Grupa Wspieram.to Sp. z o.o.
 
Po godzinach jest wokalistą Cruentus – szczecińskiej grupy muzycznej wykonującej Industrial metal.
 
Jak ocenia pan stan koniunktury w branży?
 
***
Obecnie jeszcze średnio, ze względu na wciąż małą świadomość społeczną, a raczej nieświadomość, czym jest crowdfunding i jak potężnym jest narzędziem, nie tylko do gromadzenia funduszy. Pracujemy jednak intensywnie nad tym, bym mógł podczas kolejnej naszej rozmowy, np. za rok, dać ocenę „Rewelacja”.
 
* - Dno. ** - Słabo. *** - Średnio. **** - Dobrze. ***** - Rewelacja!
 
Co mnie inspiruje
 
Rozwój nowych technologii i szeroko pojęte zjawiska w mediach, również społecznościowych.
 
Dobre jakościowo reklamy – Jako marketingowiec z powołania napawam się doskonałymi, najlepiej kontrowersyjnymi reklamami wychodzącymi poza ramy starych standardów.
 
Dobry komiks, fantastyka i ciężka muzyka.
 
Czytam, słucham
 
Książka „Hejtoholik” Michała Wawrzyniaka – obecnie jestem w trakcie jej lektury. To książka, która była częścią wspomnianej rekordowej kampanii na Wspieram.to. Michał Wawrzyniak przedstawia w niej zjawisko szeroko pojętego „hejtu”, głównie w sieci oraz w lekki, ale merytoryczny sposób odpowiada na pytanie, jak z nim walczyć.
 
Na co dzień lubię czytać klasyczną fantastykę i opracowania branżowe.
 
Gdy sam nie nagrywam ze swoim zespołem Cruentus, lubię słuchać równie mocnych brzmień serwowanych przez np. Meshuggah, Mastodon, Deftones, Textures, Baroness czy Alice in Chains.
 
Cruentus – Neuro City Agenda
 
Textures - Awake
 
W internecie odwiedzam
 
Brand24.pl
branżowe hashtagi na Twitterze
 
not. ak
aktualizowano: 2017-02-16 22:53
cofnij drukuj do góry
Wszystkich rekordów: