Informacje 2017-02-07

W szczeciński startup inwestuje m.in. Robert Lewandowski

Paweł Sala i Adam Kowalczyk stworzyli w 2013 roku serwis internetowy ułatwiający znalezienie sukni ślubnej. Większościowe udziały w ich firmie wkrótce będzie miał Protos Venture Capital, którego udziałowcem jest m.in. najbardziej znany polski piłkarz.

Paweł Sala, twórca i współwłaściciel serwisu Wedding.pl /fot.: mab / Paweł Sala, twórca i współwłaściciel serwisu Wedding.pl /fot.: mab /
Początkowo serwis funkcjonował pod nazwą TwojaSuknia.pl jako internetowy katalog sukien ślubnych dostępnych w ofercie polskich sklepów (o TwojaSuknia.pl pisaliśmy w cyklu Start!). Jego założeniem było ułatwienie pannom młodym wyboru sukni ślubnej i wskazanie salonów oferujących wybrany przez nie model. Paweł Sala serwis tworzył po godzinach wraz z Adamem Kowalczykiem. Następnie szczecinianie zawiązali spółkę Wedding Day Media z siedzibą w Technoparku Pomerania.
 
Jeszcze w 2013 roku serwis pozyskał inwestora – fundusz Protos VC. Zdobyte w ten sposób środki pozwoliły na rozwój strony. Dzisiaj stanowi ona kompleksowy wirtualny organizer ślubny. Serwis przedstawia ofertę kilkudziesięciu tysięcy firm z branży ślubnej i okołoślubnej, w tym ofertę salonów sukien, jubilerów, producentów dekoracji, fotografów czy zespołów muzycznych. Do serwisu dodany został także planer, działający online i na komórkach, który w jeszcze szerszym zakresie pozwala zorganizować uroczystość, umożliwiając wybór sali weselnej czy usadzenie gości przy stołach. W ostatnim miesiącu TwojaSuknia.pl zmieniła się w Wedding.pl i pozyskała kolejną turę finansowania na poziomie 3,5 mln zł.
 
– Poprzez fundusz wsparli nas Anna i Robert Lewandowscy. Już wcześniej mieli oni swój wkład finansowy i merytoryczny w nasz serwis. Pieniądze z ostatniej inwestycji przeznaczymy m.in. na wzmocnienie naszego zespołu, dalsze udoskonalanie platformy, poszerzanie komplementarności usług, budowę zasięgu, promocję czy badania preferencji użytkowników – mówi Paweł Sala.
 
Serwis Wedding.pl odnotowuje miesięcznie 4 mln odsłon i ma 400 tys. użytkowników (liczba ta wzrasta rok do roku o 15-30 proc.).
 
– Wedding.pl ma być najlepszym jakościowo serwisem tego typu na polskim rynku. Ze strony korzysta już 90 proc. wszystkich panien młodych w Polsce planujących ślub w tym roku. Chcemy, aby ich liczba wzrosła do 100 proc. – zapowiada Paweł Sala.
 
Pierwszy o transakcji napisał Puls Biznesu.
 
ak
Tematy: startup (63) | branża ślubna (4) |
aktualizowano: 2017-02-17 02:48
cofnij drukuj do góry
Wszystkich rekordów: