Informacje

Informacje 2018-02-16

Szczecińskie firmy chcą przyciągnąć pracowników z innych regionów

Już 89 firm dołączyło do kampanii Szczecin Rekrutuje, która ma im pomóc znaleźć pracowników. Drugą edycję kampanii organizuje Agencja Rozwoju Metropolii Szczecińskiej.
Kampania promuje Szczecin hasłem Kampania promuje Szczecin hasłem "Jest praca. Jest klimat" /fot.: Mat. ARMS /
W Szczecinie najczęściej rekrutują duże firmy z sektora BPO/ITO/SSC, logistycznego, e-commerce i firmy produkcyjne – wynika z danych ARMS. - Kuszą pracowników już nie tylko atrakcyjnym wynagrodzeniem, ale też licznymi benefitami, mi. in. specjalnie skrojonymi pakietami relokacyjnymi, zwrotami kosztów przejazdu na rozmowę rekrutacyjną, opłaceniem kosztów pobytu na początku zatrudnienia, ubezpieczeniami pracowniczymi, w tym prywatną opieką medyczną. Niektóre z nich finansują też obiady dla pracowników, szkolenia, kursy językowe, żłobki i przedszkola dla dzieci, organizują chill out roomy i imprezy integracyjne. 
 
W mieście i regionie coraz trudniej o kandydatów do pracy. W grudniu stopa bezrobocia dla całego województwa spadła do 8,7 proc., a w Szczecinie 3,2 proc.
 
- Obecnie w Szczecinie mamy rekordowo niskie bezrobocie. Nadszedł czas, w którym firmy konkurują o pracowników, a ci dyktują swoje warunki. Szczecin stał się miejscem o szerokim wachlarzu ofert pracy, w których można przebierać – mówi Piotr Krzystek, prezydent Szczecina. - Jesteśmy chętni, by przyjąć specjalistów z innych miast, którzy w swoich rodzimych okolicach nie mogą znaleźć zajęcia. 
 
Druga edycja kampanii Szczecin Rekrutuje wystartowała 15 lutego i potrwa do końca miesiąca. Skierowana jest do mieszkańców Zachodniopomorskiego i województw na wschodzie Polski -  warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, świętokrzyskiego, podkarpackiego i lubelskiego,  które borykają się z problemem bezrobocia.
 
- W 11 miastach: Szczecinie, Gorzowie, Koszalinie, Poznaniu, Białymstoku, Kielcach, Lublinie, Olsztynie, Przemyślu i Rzeszowie zawisło łącznie 41 bilbordów. Specjalnie na rzecz kampanii powstał także folder, który pokazuje, jakie benefity proponują szczecińskie firmy i największe zalety miasta. Będzie on rozdawany na uczelniach, wśród studentów oraz na targach pracy – wyjaśnia Sylwia Turkiewicz, rzeczniczka ARMS. - Kampania, tak jak w zeszłym roku, ma zwrócić uwagę na Szczecin, jako na miasto, o którym warto pomyśleć, poszukując pracy i być może rozważyć relokację. .
 
Łączny koszt kampanii Szczecin Rekrutuje to 100 000 tys. zł brutto. 
 
redzm
Tematy: Agencja Rozwoju Metropolii Szczecińskiej (5) |
aktualizowano: 2018-03-15 10:18
Wszystkich rekordów: