Informacje

Informacje 2017-01-12

OT Logistics zamierza kupić kolejny port na Bałkanach

Szczecińska spółka logistyczna jest gotowa do nabycia 30 proc. akcji największego portu morskiego w Czarnogórze i zainwestowania 17,1 mln euro w jego modernizację. 

Zbigniew Nowik, prezes zarządu OT Logistics /fot.: mat. prasowe / Zbigniew Nowik, prezes zarządu OT Logistics /fot.: mat. prasowe /
Zakup 30 proc. udziałów (ok. 17 mln akcji) w spółce Luka Bar AD BAR będącej operatorem portu w Barze (Czarnogóra) za 7,1 mln euro oraz realizacja programu inwestycyjnego o wartości 17,1 mln euro w ciągu trzech lat od daty nabycia akcji – to oferta, jaką spółka OT Logistics S.A. złożyła w odpowiedzi na przetarg ogłoszony przez operatora portu.
 
Szczecińska spółka jest jedyną firmą uczestniczącą w przetargu. Czy dojedzie do transakcji? Tego dowiemy się na przełomie I i II kw. 2017 roku.
 
Celem planowanej transakcji jest umocnienie  pozycji rynkowej Grupy OT Logistics na Bałkanach, o czym mówi Zbigniew Nowik, prezes zarządu OT Logistics: – Konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozwoju, której ważną częścią jest ekspansja na Bałkanach. Chcemy w pełni wykorzystać możliwości stwarzane przez umiejscowienie naszej działalności w korytarzu transportowym Północ-Południe, łączącym Bałtyk z Adriatykiem.
 
Jednocześnie inwestycja w rozwój portu w Barze miałaby zwiększyć jego konkurencyjność, tym bardziej, że lokalizacja portu stwarza szerokie możliwości wykorzystania transportu intermodalnego na Bałkanach. – Port w Barze jest strategicznie położony na Adriatyku i ma potencjał, by stać się jedną z głównych bram handlowych między Europą, Afryką i Bliskim Wschodem. Naszym celem będzie znaczące zwiększenie wolumenu przeładunków w porcie, co może przełożyć się na rosnące zapotrzebowanie na pracowników wykonujących operacje portowe – dodaje Zbigniew Nowik.
 
Luka Bar AD BAR zajmuje się przeładunkami portowymi, magazynowaniem i składowaniem wszystkich typów towarów. Zdolności przeładunkowe portu w Barze wynoszą obecnie ok. 5 mln ton rocznie, a rata załadunkowa zboża na statek wynosi 3-3,5 tys. ton na dobę. Przychody spółki ze sprzedaży w 2015 roku wyniosły ok. 8,5 mln euro, podczas gdy EBITDA sięgnęła ok. 1,8 mln euro.
 
ak
aktualizowano: 2017-01-19 13:10
Wszystkich rekordów:

Społeczność