Informacje

Informacje 2016-11-22

Nauka przedsiębiorczości w tydzień

Wydarzenia w ramach tegorocznego Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Szczecinie i regionie zorganizowali m.in. Technopark Pomerania, Centrum Przemysłów Kreatywnych i home.pl.

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości w Technoparku Pomerania /fot.: mat. prasowe / Światowy Tydzień Przedsiębiorczości w Technoparku Pomerania /fot.: mat. prasowe /
W dniach 14-20 listopada w regionie odbyło się ponad 50 wydarzeń, w tym bezpłatnych szkoleń, warsztatów i indywidualnych konsultacji. 30 firm i instytucji dostarczyło ponad 2000 uczestników wiedzy z zakresu przedsiębiorczości, pobudzało kreatywność, czy pomagało rozwinąć umiejętność pracy w zespole. W efekcie powstało kilka nowych projektów biznesowych. Koordynatorem inicjatywy był Technopark Pomerania.
 
Prawie 200 osób uczestniczyło w wydarzeniach zorganizowanych przez Technopark Pomerania. Podczas jednego z nich poruszano tematykę związaną z content marketingiem, czyli marketingiem treści przydatnym w prowadzeniu dialogu z konsumentami, odpowiednio do ich potrzeb.
 
Osoby zainteresowane modą i projektowaniem pojawiły się na warsztatach zorganizowanych przez Centrum Przemysłów Kreatywnych (CPK). Można było poznać tajniki projektowania biżuterii, butów, nadruków na koszulkach czy tworzenia strojów z białych materiałów. – Naszym celem było pokazanie, że projektowanie to nie tylko zabawa, ale też proces koncepcyjny wymagający wiele pracy – zauważa Marika Skubiszewska z CPK.
 
W ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości CPK zorganizowało także śniadanie biznesowe, na którym projektanci z Akademii Sztuki oraz przedstawiciele biznesów związanych z modą rozmawiali o miejscu Szczecina na mapie mody. Dorota Kempko, założycielka firmy Animal Kingdom podczas spotkania opowiadała o rozwijaniu biznesu w przemysłach kreatywnych.
 
Oddział Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu (ZPB) w Gryficach oprócz prelekcji dotyczących wyboru ścieżki zawodowej czy rozwijania kreatywności, dla młodzieży przygotował także grę symulującą prowadzenie firmy King size. – To nasza autorska gra, w której uczestnicy są dzieleni na grupy rywalizujące ze sobą w sprzedaży krasnali. Bardzo spodobała się uczniom, zagrało w nią ponad 100 osób – wyjaśnia Justyna Osuch z ZSB.
 
Nowe projekty biznesowe powstały w ramach Hackathonu Ultra Innovation zorganizowanego przez firmę home.pl. Podczas tych warsztatów osiem zespołów przy wsparciu mentorów przez 24 godziny pracowało nad pomysłami na biznes w dziedzinie IT. Tegorocznej inicjatywie przyświecało hasło „Ja w sieci, czyli moja tożsamość w Internecie”.
 
Zwycięzcą hakathonu został zespół Mobile Applications Developers, który opracował pomysł na nowatorską aplikację chroniącą użytkowników internetu przed nieświadomym upublicznianiem swoich danych osobowych. – Aplikacja rozpoznaje, kiedy użytkownik chce wysyłać wrażliwe dane, np. swój numer pesel i informuje go o tym za pomocą wyskakującego okienka dialogu, pytając, czy jest pewny, że chce takie dane udostępnić – opowiada Bartosz Kozajda, członek zwycięskiego zespołu, student informatyki i dodaje, że bardzo pomocni byli mentorzy, którzy dodali wartość biznesową do pomysłu. Oprócz nagrody głównej zwycięski zespół otrzymał również możliwość dalszego rozwijania projektu w ramach inkubacji w Technoparku Pomerania.
 
Światowy Tydzień Przedsiębiorczości to międzynarodowa inicjatywa promująca i wspierająca przedsiębiorczość. 
 
ak
aktualizowano: 2016-11-29 12:49
Wszystkich rekordów:

Społeczność