Informacje

Informacje 2015-10-14

Marka osobista to sztuka konwersacji

Jak odnieść sukces i pozostać sobą? Wskazówek kobietom biznesu udzielała Joanna Malinowska-Parzydło podczas kolejnego spotkania Klubu SheXO, którego inicjatorem jest Deloitte.

Spotkanie Klubu SheXO 13 października poprowadziła Joanna Malinowska-Parzydło /fot.: ak / Spotkanie Klubu SheXO 13 października poprowadziła Joanna Malinowska-Parzydło /fot.: ak /
Spotkanie Klubu SheXO 13 października  /fot.: ak /
Spotkanie Klubu SheXO 13 października
/fot.: ak /
Spotkanie Klubu SheXO 13 października  /fot.: ak /
Spotkanie Klubu SheXO 13 października
/fot.: ak /
Joanna Malinowska-Parzydło podczas spotkania Klubu SheXO 13 października   /fot.: ak /
Joanna Malinowska-Parzydło podczas spotkania Klubu SheXO 13 października
/fot.: ak /
O świadomym budowaniu marki osobistej opowiadała w Szczecinie Joanna Malinowska-Parzydło. Na zaproszenie firmy Deloitte założycielka bloga jestesmarka.pl, prekursorka i popularyzatorka idei zarządzania kapitałem osobistym i kapitałem reputacji poprowadziła 13 października warsztaty w Willi West Ende. Omówiła także znaczenie marki lidera i kobiecego przywództwa.
 
– Najważniejsze w życiu jest to, w jaki sposób komunikujemy się z innymi, ale kluczowe dla naszego sukcesu jest to, jak komunikujemy się same ze sobą – od tych słów zaczęła warsztaty Joanna Malinowska-Parzydło. Zarazem wyjaśniła meritum koncepcji marki osobistej – tego, co odpowiada za osobisty i zawodowy sukces. By ją zacząć budować świadomie i w zgodzie ze sobą należy odpowiedzieć sobie na pytania: Kim jestem? Jakie są moje wartości? Jakie są moje cele i po czym poznam, że je osiągnęłam?.
 
– Każda z nas ma wszystko, co potrzebne by osiągnąć sukces, pod warunkiem, że jest on porządnie zdefiniowany i że jesteśmy przekonane o swoich możliwościach – uważa Joanna Malinowska-Parzydło podkreślając ogromne znaczenie poczucia własnej wartości. – Należy zadbać o to, co chcemy usłyszeć o sobie z ust innych. Marka osobista to sztuka konwersacji – budujemy ją tylko w relacjach z innymi – dodaje.
 
– Pytanie, które warto postawić sobie na początek to: na ile każda z was jest dla ludzi w tym, co mówi, co robi czy co oferuje obietnicą wysokiej jakości – radzi ekspertka. Należy także zdać sobie sprawę z tego, czy potrafimy budować zaufanie i po czym poznamy, czy ludzie nam ufają. Inna istotna kwestia, o którą warto zadbać, to renoma, a więc to by inni uważali, że warto z nami współpracować. Lider nie powinien zapominać o zaangażowaniu, referencjach, lojalności, także lojalności wobec siebie i dobrej atmosferze pracy.
 
Wysoka jakość, wiarygodność, determinacja, system wartości czy spójność to to, czym możemy konkurować w budowaniu pozycji lidera, ale i to, co powinno stanowić kryteria doboru ludzi, którymi się otaczamy. – Spiszmy pięć rzeczy, które są dla nas najważniejsze w życiu zawodowym i prywatnym. Potem zakomunikujmy to światu określając wobec czego będziemy oczekiwać szacunku – zaleca Joanna Malinowska-Parzydło.
 
Jednocześnie, ekspertka zachęca by znaleźć sobie mentora – osobę, w której oczach chcemy się przeglądać. Dla niej samej najważniejszym mentorem jest jej mąż. Swoją markę buduje z pełną świadomością od 20 lat. – Momentem, kiedy zrozumiałam kim chcę być i czego chcę w życiu było urodzenie pierwszego syna. Wiedziałam, że jestem przede wszystkim matką, a potem mogę realizować karierę zawodową – mówi.
 
Klub SheXO to inicjatywa Deloitte istniejąca od czterech lat. – Jest miejscem spotkań biznesowych dla kobiet i okazją do nawiązywania relacji, wymieniania się doświadczeniami i kontaktami. Jednocześnie w Klubie SheXO uczymy się o sobie: jak być lepszą liderką, szefową, współpracownikiem – wyjaśnia ideę spotkań Agnieszka Mitoraj, dyrektor Działu Doradztwa Podatkowego Deloitte.
 
ak
Tematy: biznes (89) | Deloitte (38) | Klub SheXO (4) |
aktualizowano: 2015-10-19 12:35
Wszystkich rekordów:

Społeczność