Informacje

Informacje 2020-05-21

Kawa z crowdfundingu

Kołobrzeski All Good SA, właściciel marki Coffeedesk, który w ubiegłym roku sprzedał w kraju i za granicę 230 ton kawy, wystartował z kampanią crowdfundingową, w której proponuje kupno pakietów akcji. Cel to zebranie do 2 mln zł na rozwój w Polsce, Europie Środkowo-Wschodniej i Skandynawii.

Marcin Gardzielik, Łukasz Wichłacz, Jacek Gardzielik - szefowie Coffeedesk  /fot.: Jakub Jakubicki / mat. Coffeedesk / Marcin Gardzielik, Łukasz Wichłacz, Jacek Gardzielik - szefowie Coffeedesk /fot.: Jakub Jakubicki / mat. Coffeedesk /

W 2011 roku mieli drukarkę, garaż na osiedlu Bajkowym w Kołobrzegu i pomysł. Po godzinach sprzedawali importowaną z Włoch kawę. Kilka lat później garaż wymienili na 800 m kw. magazynu i trzy biura: w Kołobrzegu, Szczecinie i Warszawie. Dziś Łukasz Wichłacz, Jacek Gardzielik oraz Marcin Gardzielik, stoją na czele zespołu 120 kawowych zapaleńców, którzy wspólnymi siłami wypracowali w ubiegłym roku przychód ze sprzedaży na kwotę 54,5 mln zł.

– Dążymy do rozwoju na krajowym rynku przez rozbudowę i doskonalenie wszystkich naszych kanałów dystrybucji w modelu omnichannel, który obejmuje sklep internetowy, dwie platformy online skierowane do biznesu oraz rozwijającą się, butikową sieć kawiarni. Drugi nasz cel strategiczny to zwiększenie eksportu przez umocnienie pozycji szczególnie w regionie Europy środkowej i wschodnie, m.in. na Węgrzech, w Czechach, na Słowacji oraz w krajach Skandynawskich – mówi Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk.

Teraz firma chce sięgnąc po więcej. W rozpoczętej na platformie Crowdway kampanii i emisji akcji All Good SA, ubiega się o nieco ponad 2 mln zł, której pozyskanie przyspieszy realizację strategii rozwoju Coffeedesk. Z tej puli największą część środków, bo 900 tys. zł spółka chce przeznaczyć na wdrożenie platformy e-commerce B2C, a kolejne 500 tys. zł pochłoną inwestycje w rozwój platformy B2B. – W rezultacie będziemy mogli silniej zaistnieć na bardzo obiecujących rynkach Skandynawii i Europy Środkowo-Wschodniej – wyjaśnia Łukasz Wichłacz.

Kolejny cel to wdrożenie nowego modelu zakupów, czyli subskrypcji kawowej dla klientów indywidualnych i biznesu, co pozwoli na zamawianie paczek kawy, w tym kaw stworzonych przez Coffeedesk w regularnych odstępach czasu. – Inwestycja w subskrypcję kawową pochłonie 300 tys. zł. Wreszcie analogiczna kwota ułatwi nam, otwarcie trzeciej kawiarni butikowej wraz z przestrzenią szkoleniową – dodaje.

W kampanii Coffeedesk inwestorzy obok akcji spółki, mogą też liczyć na kupony zniżkowe do kawiarni-showroomów, gadżety, szkolenia online, po unikatową, niedostępną w szerokiej sprzedaży kawę, wypaloną specjalnie dla inwestorów. Minimalna wartość inwestycji to 396 zł. Pakiety akcji kupić można korzystając z Crowdway.pl, która jest jedną z największych w Polsce internetowych platform crowdfundingu inwestycyjnego. Na koncie ma ona informowanie o największych w Polsce zbiórkach realizowanych przez spółki szybkiego wzrostu i start-upy, o łącznej wartości ponad 25 mln zł, w tym krajowe rekordy z markami Tenczyńska Okovita, PINTA Barrel Brewing, Doctor Brew, Bivrost i Lovely. Crowdway należy do holdingu Vortune Equity Group SA.

W 2019 roku firma Coffeedesk obsłużyła około 120 tys. zamówień. Spółka zwiększyła sprzedaż o ponad 30 proc. i osiągnęła najwyższy w historii przychód 54,5 mln zł. – Jest to rezultat, który notujemy już na etapie dojrzałości, bo w ostatnich latach, gdy bardzo intensywnie zwiększaliśmy skalę, średnioroczne tempo wzrostu wynosiło 210 proc. Nasza prognoza przychodów na 2020 rok to prawie 70 mln zł i zakładamy utrzymanie tempa wzrostu – dodaje Marcin Gardzielik, dyrektor finansowy Coffeedesk.

Obecnie już ponad 32 proc. przychodu spółki generuje zagraniczna sprzedaż kawy, herbaty oraz urządzeń do ich parzenia. Od 2014 roku firma była nieprzerwanie rentowna, mimo wysokiego tempa wzrostu, nieustannych inwestycji i wchodzenia na nowe rynki. W ubiegłym roku EBITDA wyniosła blisko 0,6 mln zł.

Przedstawiciele firmy przekonują, że rozwojowi ich biznesu sprzyjają także trendy konsumenckie. Nabywcy są coraz bardziej wymagający - przywiązują coraz większą wagę do procesu produkcji i składu spożywanych produktów.

mab

Tematy: Coffeedesk (1) |
aktualizowano: 2020-05-21 11:52
Wszystkich rekordów:

Społeczność