Prezentacje

Prezentacje 2022-06-23

GBSBank z nową strategią działania

Odczarowanie wizerunku bankowości spółdzielczej w oczach młodych klientów jest celem nowego zarządu banku pod kierownictwem Grzegorza Flanza. Strategia działającego na Pomorzu Zachodnim i w województwie lubuskim banku powstała w oparciu o wyniki badań i analiz rynkowych i uwzględnia wiele czynników, włącznie ze skutkami pandemii. Za jej wdrożenie odpowiadają trzy  powołane w maju zespoły, z których przedstawicielami rozmawiamy na temat bliższych i dalszych planów. 

Dotychczas w opinii młodych osób banki spółdzielcze były uznawane za instytucje nieco przestarzałe i nienadążające za rzeczywistością. Czy to się zmienia?

Magdalena Daszkiewicz, Kierownik Zespołu Rozwoju: – Dążymy do zmiany, dopasowując ofertę i promując zdalny dostęp do banku, który odpowiada obecnemu stylowi życia. Jeszcze pod koniec czerwca wprowadzamy nową atrakcyjną ofertę depozytową, która będzie dostępna dla naszych klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. Razem z naszymi Partnerami Biznesowymi pracujemy nad rozwojem produktów okołobankowych m.in. ubezpieczeń, leasingu i faktoringu, tak aby zapewnić jak najlepszą i kompleksową obsługę naszym klientom. Nadal będziemy promować się oczywiście hasłem „Dołącz do znajomych”. Co więcej, pracujemy nad programem lojalnościowym premiującym tych, którzy chcą nas polecać.

A co z klientami mobilnymi? Myśląc o młodych, nie można zapomnieć o smartfonach, smartwatchach i innych cudach techniki…


Roland Węgrzynowski, Dyrektor Zespołu Technologii: – Oczywiście. Duży nacisk kładziemy na digitalizację i automatyzację. Poskutkuje to ułatwieniem pracy pracownikom banku, np. poprzez robotyzację części księgowań. Z drugiej strony wesprze klientów. Współpracujemy wspólnie z dostawcą oprogramowania i innymi bankami spółdzielczymi, m.in. sugerując zmiany, które sprawią, że klienci jeszcze chętniej korzystać będą z rozwiązań online. Jako jeden z pierwszych banków spółdzielczych w Polsce wprowadziliśmy płatności Blik na telefon. Obecnie wprowadzamy Xiaomi Pay jako kolejny system płatności urządzeniami mobilnymi. Tam gdzie to możliwe, również w komunikacji z klientem, staramy się wykorzystywać podpisy kwalifikowane. Pilnujemy przy tym, aby poszczególne elementy tych usług zgodne były z wymogami ustawodawcy i instytucji takich jak Komisja Nadzoru Finansowego. Naszych klientów biznesowych i instytucjonalnych wspieramy, szkoląc ich w zakresie cyberbezpieczeństwa.

Brzmi interesująco, a co jeszcze robicie, by sprostać wymogom współczesności?

Łukasz Olszewski, Kierownik Zespołu Bankowości Zdalnej: – Mamy nową apkę o nazwie GBSBank dostępną w Appstore i Google Play, z której warto korzystać nie tylko do podstawowych czynności, takich jak sprawdzenie stanu konta czy wykonanie przelewu. Rozbudowujemy w niej na przykład uruchomiony w ubiegłym roku całodobowy kantor walutowy. Za jej pośrednictwem można już kupić ubezpieczenie – choćby na lotnisku, przed wylotem na wakacje. Wprowadzamy możliwość w pełni zdalnego założenia konta. Wykorzystujemy do tego celu technologię wideoweryfikacji. W kolejnym kroku planujemy też umożliwić przyznawanie w ten sposób kredytów gotówkowych. Wspieramy i edukujemy klientów w zakresie korzystania z aplikacji internetowej oraz wspieramy pracowników naszych oddziałów w dotarciu do klientów w tym zakresie, organizując warsztaty, szkolenia i prezentując możliwości.

Czy to wszystko zdoła przekonać młodych, że bankowość spółdzielcza może być na czasie i z powodzeniem konkurować z tą komercyjną? Tego dowiemy się z pewnością niebawem!

 
www.gbsbank.pl


prezentacja

aktualizowano: 2022-12-24 08:18
Wszystkich rekordów:

Społeczność