Informacje

Informacje 2015-10-09

Komunikacja buduje zaufanie

O sprawnym zarządzaniu komunikacją wewnątrz organizacji rozmawiali 29 września uczestnicy spotkania Fundacji Rozwoju Menedżerów i Biznesu FROME. 

Wrześniowe spotkanie Fundacji FROME /fot.: Frome / Wrześniowe spotkanie Fundacji FROME /fot.: Frome /
- Podjęliśmy próbę odczarowania komunikacji wewnętrznej, jako narzędzia, które wykorzystując różnorakie nośniki informacji (biuletyny, tablice, maile, itd.) jest w stanie szybko i skutecznie budować i podtrzymywać zaangażowanie pracowników. Skupiliśmy się na wskazywaniu na fundament dobrej komunikacji, a tym zawsze jest zaufanie między ludźmi - mówi Agnieszka Pieczyńska, prezes FROME.
 
Agnieszka Maja Warzyniak, mająca doświadczenie w zakresie komunikacji w zespołach (pracowała w korporacjach, aktualnie pracuje nad optymalizacją systemu komunikacji w jednej ze szczecińskich firm), przekonywała, że powszechnie wykorzystywane są metody tzw. komunikacji z góry do dołu. - Nie często pracownicy mają swobodę w wyrażaniu własnych opinii i inicjatyw dotyczących organizacji. Jeszcze rzadziej zarządzający realnie biorą je pod uwagę - zauważa. 
 
Tymczasem komunikacja to zawsze proces dwustronny, gdzie rozmawiający słuchają się wzajemnie i zakładają, że ich opinie, postawy i zachowania mogą ulec zmianie w wyniku zrozumienia perspektywy drugiej strony. Komunikacja ma służyć do budowania porozumienia. I fakt, że mówimy tu o komunikacji organizacyjnej, gdzie często w jednej chwili musi skomunikować się ze sobą wiele osób, nie powinien zmieniać istoty rzeczy.
 
Jak wskazywała Agnieszka Pieczyńska, komunikacja wewnętrzna to narzędzie zarządzania strategicznego. Tylko odpowiednio ze sobą rozmawiając, ludzie w organizacji mają szanse skutecznie planować i wdrażać zamierzenia dotyczące rozwoju przedsiębiorstwa. - Wiele firm nie prowadzi takich rozmów, nie ma w nich mowy o strategicznych planach, o dalekosiężnych wizjach. Kierownictwo koncentruje się na bieżących akcjach i związanych z nimi rozkazodawstwie i to właśnie nazywane jest komunikacją wewnętrzną - stwierdza Agnieszka Pieczyńska.
 
Arkadiusz Gos, na co dzień zajmujący się wdrażaniem narzędzi usprawniających przepływ informacji w firmach, omówił najczęstsze podejścia do dystrybucji informacji i związane z nimi błędy. Wskazał również jak szybko i sprawnie można poprawić komunikację w zespołach roboczych.
 
Spotkania fundacji FROME kierowane są do menedżerów i właścicieli firm, którzy chcą swoimi organizacjami zarządzać w sposób świadomy i nowoczesny. Na spotkaniach eksperci i uczestnicy dzielą się refleksjami i prezentują metody, które pozwalają udoskonalać przedsiębiorstwo, omawiają efektywne sposoby pracy, a także nowe trendy w zarządzaniu stosowane przez liderów i innowatorów.
 
red
Tematy: biznes (89) | FROME (7) |
aktualizowano: 2015-10-13 11:04
Wszystkich rekordów:

Społeczność