Prezentacje

Prezentacje 2015-05-29

Jesteśmy odpowiedzialni społecznie

Tomasz Bloch, właściciel firmy B.P. Interglobus Tour o wdrażaniu w firmie idei biznesu odpowiedzialnego społecznie w ramach CSR.

Ostatnio przedsiębiorstwa coraz częściej uznają koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) za niezbędny element swojego funkcjonowania. Co to właściwie jest?

- CSR (z ang. Corporate Social Responsibility) jest to strategia, zgodnie z którą przedsiębiorstwa w swoich działaniach kładą duży nacisk na aspekty społeczne, ekologiczne i etyczne. Przedsiębiorstwo odpowiedzialne społecznie stosuje jasne praktyki biznesowe oparte na szacunku dla społeczności, środowiska i pracowników.

Skąd w ogóle wziął się pomysł na wprowadzenie CSR-u w firmie?

- Od lat nieustannie zapewniamy najwyższe standardy świadczonych usług, dbając o dobre relacje z pracownikami, klientami i partnerami, co idealnie wpasowuje się w założenia CSR. W tym roku przystąpiliśmy do udziału w szwajcarskim programie współpracy Swiss Contribution z nowymi krajami członkowskimi UE. Dzięki budowaniu strategii rozwoju ukierunkowanej na CSR zwiększyły się możliwości firmy na wielu płaszczyznach. W trosce o wysoki poziom bezpieczeństwa naszych kierowców i pasażerów, zaopatrzyliśmy nasze pojazdy w system monitorowania GPS ETOS oraz system prewencji kolizyjnej Mobileye. Obecnie mamy najmłodszą i najlepiej wyposażoną flotę autokarów, busów, minibusów i samochodów osobowych w regionie.

Powiedział Pan o korzyściach i zmianach dla floty, a jak Pan postrzega obecne relacje z pracownikami?

- Opierając się na idei społecznej odpowiedzialności biznesu, stosujemy przejrzystą politykę personalną, m.in. poprzez prowadzenie klarownego systemu rekrutacji, wynagradzania i premiowania pracowników zgodnego z polityką równości. Tworzymy spójny i uporządkowany system komunikacji wewnętrznej, który usprawnia dzielenie się wiedzą z pracownikami oraz wymianę informacji wewnątrz firmy. Nasza ponad 120-osobowa załoga kierowców cyklicznie uczestniczy w szkoleniach z zakresu bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz w kursach językowych. Zwracamy szczególną uwagę na budowanie pozytywnych relacji między pracownikami a klientami.

Porozmawiajmy teraz o rozwiązaniach ekologicznych, czyli jednej ze składowych CSR-u. Jakie działania podjęliście dotychczas w tym zakresie?

- Staramy się minimalizować negatywne oddziaływanie emisji spalania paliwa oraz zwiększać efektywność w gospodarowaniu zasobami, w tym w szczególności posiadaną flotą pojazdów. Nasze samochody spełniają wysokie normy europejskie dotyczące emisji spalin Euro 5 i Euro 6.

Wspomniał Pan również o polsko-szwajcarskim programie współpracy. Proszę opowiedzieć o jego szczegółach.

- W ramach projektu bierzemy m.in. udział w międzynarodowej akcji promocyjnej, prezentującej beneficjentów projektu oraz korzyści, jakie odnieśli w związku ze wsparciem otrzymanym z programu finansowanego ze Swiss Contribution. Będą one wykorzystywane w działaniach komunikacyjnych Szwajcarskiego Ministerstwa Gospodarki oraz Biur Szwajcarskiego Programu Współpracy.

Jaka jest strategia firmy w ramach projektu?

- Wszystkie nasze działania mają na celu zapewnienie kompleksowej obsługi transportowej dla naszych klientów. Mamy bogatą i zdywersyfikowaną ofertę: przejazdów liniowych na lotniska w Berlinie i Goleniowie, usługę business taxi dla klientów korporacyjnych czy wynajmu autokarów. Specjalnie dla podróżnych systematycznie przygotowujemy atrakcyjne promocje i rabaty. Dzięki pozyskanemu wsparciu finansowemu w ramach szwajcarskiego programu współpracy ciągle możemy się doskonalić jako firma przewozowa, ale przede wszystkim robimy to dla ludzi.

Na koniec jeszcze jedno pytanie. Jak przekonałby Pan inne firmy, że warto budować rozwój na biznesie odpowiedzialnym społecznie?

- Wybór rozwiązań ekologicznych, odpowiednia wspólna polityka kadrowa oraz liczne inicjatywy podejmowane na rzecz lokalnych instytucji są świetną promocją zarówno własnej firmy, jak i całego regionu. W przypadku Follow me! idea odpowiedzialności społecznej nie tylko wpisuje się w nasze działania, ale stała się filozofią prowadzenia biznesu w firmie, co wpływa na zaufanie naszych klientów i budowanie z nimi długotrwałych relacji. CSR to właściwy kierunek, gwarantujący spektakularne efekty.
 

red

aktualizowano: 2015-05-29 11:51
Wszystkich rekordów:

Społeczność