Informacje

Informacje 2007-06-11 Michał Abkowicz

Berlin, biznes i golf

130 uczestników, 18 dołków i serdeczne, polsko-niemieckie kontakty biznesowe - tak prezentuje się statystyka pierwszego polsko-berlińskiego turnieju golfowego Berlin-Polska Golf Cup 2007.
 /fot.: mab / /fot.: mab /
  /fot.: Michał Abkowicz /
/fot.: Michał Abkowicz /
Golfiści w akcji  /fot.: mab /
Golfiści w akcji
/fot.: mab /
  /fot.: mab /
/fot.: mab /
  /fot.: mab /
/fot.: mab /
Organizowana pod hasłem „spotkania biznesu, polityki i mediów” impreza okazała się świetną okazją do nawiązania międzynarodowych kontaktów w swobodnej atmosferze pola golfowego. W spotkaniu 1 czerwca na prestiżowym polu Berliner Golf & Country Club Motzener See w pobliżu stolicy Niemiec udział wzięli polscy i niemieccy przedsiębiorcy i menadżerowie z takich firm jak Orlen, Lot, ale również z polskich oddziałów banków, firm budowlanych i reklamowych. Stronę niemiecką reprezentowali m. in. menadżerowie Siemensa, DaimlerChrysler, Arwobau, Berliner Volksbank i Schenker.

Parami do dołków

Uczestnicy spotkania, którzy grali wcześniej w golfa wystartowali w turnieju głównym na osiemnastodołkowym, prestiżowym polu Motzener See. Zawodnicy grali w dwuosobowych drużynach w ułatwiającej grę formule scramble i klasyfikacji stableford.
Początkujący uczyli się golfowych zagrań pod okiem trzech trenerów i rozegrali mini-konkurs w puttowaniu, czyli ostatnim elemencie gry polegającym na precyzyjnym trafianiu do dołka.

W turnieju głównym pierwsze miejsce w kategorii brutto (punktacja obliczana na podstawie rzeczywistej liczby uderzeń) zajęli Witold Jabłoński, członek zarządu Województwa Zachodniopomorskiego i Marco Götze reprezentujący Berliner Golf- und Country Club Motzener See. W klasyfikacji netto (liczba uderzeń pomniejszona o handicap - współczynnik informujący o sile gry każdego z graczy) - Hans Jörg Otto z podpoznańskiej spółki El-Cab i Elżbieta Łuczak-Wachsening z klubu golfowego Motzen.

Pierwsze miejsce w konkursie dla początkujących zajęła Agata Szymańska ze szczecińskiego Biura Projektowego Instalator.

Konkurs na najdłuższe uderzenie wygrał, wśród panów, Wiesław Wierzchoś, właściciel firmy Interagent, a wśród pań - Sabine Linneweber. Największą precyzją wykazał się laureat konkursu „najbliżej dołka”, Oliver Arning z firmy Securitas.
Zwycięzcy otrzymali puchary, a wszyscy uczestnicy turnieju dyplomy i upominki.

Berlin bliżej Polski

Impreza była pierwszym spotkaniem gospodarczym na linii Polska-Berlin zorganizowanym w formie turnieju golfowego. Jego duże znaczenie turnieju dla zacieśniania polsko-niemieckich kontaktów zgodnie podkreślali Józef Olszyński, ambasador tytularny i kierownik Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji polskiej ambasady w Berlinie.
- Dzień przed turniejem byłem na spotkaniu z Hanną Gronkiewicz-Waltz w berlińskim senacie, teraz jestem na turnieju Berlin-Polska. Czuję się tak, jakby Polska była naszym najważniejszym partnerem - dodaje Rene Gurka, prezes Berlin Partner GmBH, spółki zajmującej się obsługą zagranicznych inwestorów w Berlinie.

Pomysł międzynarodowego spotkania gospodarczego na polu golfowym narodził się w redakcji magazynu gospodarczego „Berlin” i portalu Berlin Polska. Ich wydawca - firma Bermag zorganizowała turniej wspólnie z Berlin Partner GmBH i Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Berlinie.

Patronat honorowy nad turniejem objął Ambasador Rzeczpospolitej Polskiej w Niemczech, dr Marek Prawda.

Imprezę sponsorowały firmy Arwobau, Berliner Volksbank, Orlen, Schenker i Rex Druk, zaś partnerem turnieju był Berlin Capital Club. Patronat prasowy nad turniejem sprawują magazyn informacyjno-gospodarczy „Berlin” i portal internetowy http://www.berlin-polska.pl.
Tematy: golf (43) | Niemcy (31) | Berlin (19) |
aktualizowano: 2007-06-13 10:15
Wszystkich rekordów:

Społeczność